[Glas učenika] ‘Škola indoktrinira učenike jer se očekuje da budu izdresirani i poslušni kao psi’
I u ovoj školskog godini na portalu srednja.hr ostaje aktivna rubrika ‘Glas čitatelja’ u kojoj objavljujemo pisma koja nam na redakcijsku adresu šalju učenici, studenti, nastavnici, a ponekad i roditelji. Posljednje pismo koje smo dobili napisao je učenik III. gimnazije Osijek, koji je želio ostati anoniman. Kako nam kaže, njime želi izraziti svoju zabrinutost za budućnost cijele Hrvatske, a tako da ukazuje na probleme koje je primijetio u obrazovnom sustavu. Posebice ga, ističe u pismu, muči što su u nepovoljnom položaju učenici koji rade i trude se, a etiketirani su kao štreberi. Pismo osječkog učenika u cijelosti pročitajte u nastavku.
Današnja realnost hrvatskoga školstva:
Bitnija je ocjena nego znanje.
Ako prepišeš test i dobiješ 5, nikom ništa.
Ako dobiješ zasluženu jedinicu, profesor ne valja.
Bitna je činjenica da si učio, a ne da si NAučio.
Ako samo pročitaš, nešto učio si.
Ako slušaš glazbu i učiš, ti si ‘učio’.
Ako se dopisuješ s prijateljima i učiš, ti ‘učiš’.
Ako listaš društvenim mrežama i učiš, ‘učiš’.
Ako ti je loš dan, za to je škola kriva.
Štreber je svaka inteligentna osoba jer je nekim osobama nepojmljivo da je netko inteligentniji od njih.
Većina učenika ne zna definiciju štrebera.
Učenici konstantno prepisuju zadaće na račun drugih. Najčešće učenici koji su spremni pomoći drugome ne dobiju ni zahvalu, jer ipak su oni samo budale i nitko ih nije tjerao na to.
Rad i trud jednog učenika rad je ‘cijele skupine’.
Ako ne učiš za ocjenu, mentalni si bolesnik.
Ako se ponašaš pristojno prema profesorima, ulizuješ im se.
Ako jednom dobiješ lošu ocjenu, propali si slučaj i umjesto da te profesor motivira za rad ti budeš etiketiran kao loš učenik. (Naravno, ne svi!)
Ubiješ se od učenja za ispit, napišeš taj ispit i nakon tjedan dana nemaš pojma što u njemu uopće piše.
Škola iznimno podcjenjuje ljudsku inteligenciju tjerajući učenika da pamti činjenice kao robot, a ne da razvija svoju inteligenciju i upotrebljava je, niti da razvije ikakvo kritičko mišljenje.
Škola indoktrinira učenike, jer od učenika se očekuje da budu izdresirani i poslušni kao psi, inače učenik ‘ne valja’.
A tko je budućnost? Pa to smo mi, djeca, učenici, mladi ljudi. Mi, koje se tretira kao da smo nebitni. Mi, koji se obrazujemo u ovakvom obrazovnom sustavu. I na kraju političari ne valjaju. Pa zapitajte se zašto!?
Ovo je jedan mali dio realne slike hrvatskoga školstva. Hrvati svaki dan okreću glavu i glume da se takvo što ne događa. I političari danas umjesto da uvedu reformu školstva zatvaraju škole zbog epidemioloških uvjeta (mislim da taj izraz već svima izlazi na uši) i tako oduzimaju djeci pravo na obrazovanje jer, ipak, svi smo svjesni da je online nastava sr**e. I zašto? Zato što su hrvatski političari nesposobni organizirati zdravstveni sustav, pa tko nastrada?
Naravno da ne stradavaju oni već mi. Mi koji se svakim danom ustajemo s teretom na leđima da se izborimo za pravdu, mi koji ne varamo na ispitima, mi koji učimo radi znanja, mi koji smo budale jer pomažemo drugima…
Našem školstvu potrebna je promjena. I ta promjena neće doći ako ti samo lajkaš ovu poruku i pljuješ po ‘njima’ ili ako se pomiriš s činjenicom da si ti samo još jedan učenik u ovom beznađu. Promjena dolazi od tebe. Da! Nastoj se izboriti ako ne za svoje, barem tuđe školovanje jer to je budućnost Hrvatske, a ako se ovako nastavi, bit će samo gore.
*komentar je stav autora
Sa svojim pismom možete nam se javiti preko naših društvenih mreža, Facebooka, Instagrama ili možete direktno na mail [email protected] poslati svoju priču. Rado ćemo ju pročitati i podijeliti s našim čitateljima!