Pretraga

[Ideja godine ’21] Frane Šesnić: Srednja je pravo vrijeme za graditi sliku sebe kao poduzetnika

A- A+

Trebate inspiraciju za prijavu na Ideju godine? Naš sugovornik, Frane Šesnić, direktor ZICER-a i dugogodišnji član žirija natjecanja, ima pravu poruku za vas. S nama je razgovarao o važnosti uspona i padova, podrške, prepoznavanja prilika, a otkrio nam je i što misli o timovima koji se prijavljuju na natjecanje.

Frane Šesnić

Frane Šesnić je direktor Zagrebačkog inovacijskog centra – ZICER | srednja.hr

Frane Šesnić je direktor Zagrebačkog inovacijskog centra – ZICER. ZICER je mjesto koje više od 20 godina pruža podršku poduzetnicima (i onima koji to tek žele postati) u razvijanju njihove poslovne ideje, a poseban naglasak stavljaju na razvoj inovativnih visokotehnoloških proizvoda. S Idejom godine dijele tu misiju, stoga je posve prirodno da su nam se i ove godine pridružili kao partner.

Ideja godine devetu put traži najbolju srednjoškolsku poslovnu ideju. Imate dovoljno vremena za osmisliti svoju ideju jer rane prijave traju do 26. ožujka, a finalne prijave primamo do 18. travnja. Finale će se održati 29. travnja kada ćemo proglasiti pobjednika koji osvaja 10.000,00 kuna. Sve o tome kako se prijaviti i pravilima potražite ovdje.

Iskustvo je najveći kapital, poručio nam je Frane Šesnić u razgovoru, a stječe ga se kroz greške jednako kao i uspjehe. Što je još imao za reći?

ZICER je još jednom partner Ideje godine. Kako biste ocijenili svoje dosadašnje iskustvo sudjelovanja na projektu?

Iz godine u godinu podržavamo Ideju godine i to nam je jako drago. Dobro je da mladi od srednje škole, pa čak i ranije, rezoniraju s temama poduzetništva. U toj kreativnoj fazi, koja još ne poznaje mnoga realna ograničenja, oni mogu izgraditi sliku sebe kao osobe koja stvara svojim radom što im postaje nit vodilja i dovodi ih do cilja. Tako usmjereni, prirodno dolaze do razmišljanja o tome gdje upiti nova znanja – koja su danas dostupnija više nego ikada prije, pa i do toga kako džeparac pretočiti u alate koji će stvarati novu vrijednost. Kao član žirija prethodnih Ideja godine mogu reći da srednjoškolski timovi koji se ovdje predstavljaju iz godine u godinu  pokazuju respektabilnu razinu zrelosti i prezentacijskih vještima. Posebno mi je drago kada ih ubrzo nakon ovog natjecanja vidim u ZICER-u gdje uz naše mentore, edukacije, labose, urede, financijsku podršku i podršku zajednice nastavljaju svoj rast, a razvijene tehnološke proizvode uspješno lansiraju na tržište.

Svojim programima akceleracije i inkubacije, ZICER je pomogao u svijet otisnuti mnoge uspješne hrvatske startup priče. U kojem postotku su to mladi ljudi? Je li njihova dob faktor koji ograničava?

Da, ponosni smo na uspjehe ZICER-ovih startupova među kojima je od prilike 30-tak posto mladih osnivača. Mladi poduzetnici često i zapošljavaju stručnjake svoje dobi pa se broj mladih u ZICER-u multiplicira. Kada pričamo o godinama, mi definiramo mladima sve osobe ispod 30 godina starosti. Kako bi ih dodatno potaknuli na poduzetništvo, za njih imamo osigurane dodatne stimulativne uvjete. Dob nikada nije ograničavajući faktor, baš suprotno! Odgovorna osoba odgovorno pristupa poslu bez obzira na godine. Iskustvo je najveći kapital. Njega se stječe kroz poslovne (i privatne) uspone i padove. Naši poduzetnici „ispod tridesete“ postaju mentorima i starijima od sebe. Tako se, bez ikakvih predrasuda, kod nas stvara jaka zajednica znanja i iskustva.

Što startupovi uključeni u vaše programe najviše cijene od pomoći koju im omogućavate, što im je najznačajnije za razvoj?

Bitan je cjeloviti pristup. Zajednica, znanje, mentoriranje, ured, financijska podrška, laboratoriji… ovisno o fazi razvoja prioriteti podrške se mijenjaju. Zato je presudno da pod našim krovom mogu pronaći ono što im u tom trenutku znači prioritet.

Što je zajedničko svim uspješnim startupovima?

Zajednički im je osjećaj za prepoznavanje prilika, hrabrost u prihvaćanju izazova, ustrajnost prema cilju i onda kada sve ne ide po planu, otvorenost za učenje, spremnost za pivotiranje i snažan tim.

Što ako mislimo da imamo dobru poslovnu ideju, a ne znamo odakle bismo počeli – koji su prvi koraci?

Prvi korak je objektivno sagledati mogućnosti, napraviti plan i istražiti tržište. Naša Startup akademija je dobar početni korak. U pet dana – tijekom kojih se stječu znanja o izradi poslovnog plana, pravu, financijama, marketingu – slika o stvarnim mogućnostima se kristalizira. Za sve koji brzo žele napraviti iskorak, naš akceleracijski program Startup Factory je odlična stvar. Tu se u kratkom periodu od osam tjedana steknu mnoga znanja. Na početku, tim pred sebe stavlja ciljeve koje u zadanom periodu mora ostvariti. Za postizanje cilja potreban je naporan rad, ali nakon programa stvoren je temelj na kojoj je lakše graditi uspjeh. Veselimo se svakom novom inovativnom projektu! Javite nam se, uz ZICER ćete lakše narasti.

__________________________________________________________________________________

Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr, a zlatni partner projekta je EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija, Medijska platforma Poduzetnik i Končar. Pokrovitelji projekta su Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencija za odgoj i obrazovanje te Zagrebački inovacijski centar – ZICER. Često postavljana pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje. Pratite sve novosti na Facebook stranici Ideja godine, na stranici srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila idejagodine@srednja.hr.

Ako želite redovno primati specijalizirane vijesti iz svijeta obrazovanja s portala srednja.hr, pretplatite se na naš newsletter ispunjavanjem obrasca u nastavku.

[Ideja godine ’21] Frane Šesnić: Srednja je pravo vrijeme za graditi sliku sebe kao poduzetnika
Share via
Copy link
Powered by Social Snap