Pretraga

‘Svaki učenik može imati dobru ideju, jer škola koju se pohađa nije preduvjet uspjeha’

A- A+

S obzirom da se rok za prijave na natječaj Ideja godine bliži svome kraju odlučili smo provjeriti kojim će se kriterijima voditi članovi žirija prilikom vrednovanja pristiglih projekata. Prvi koji su nam otkrili tajne dobrog projekta su bili članovi žirija iz Visokog učilišta Effectus.

S: Dobivaju li učenici srednjih škola u Hrvatskoj dovoljno znanja koje bi im koristilo prilikom izrade poslovnog plana?

– Prije svega želimo istaknuti da je znanje danas dostupno svima. Smatramo da su srednjoškolski programi dobro strukturirani i da učenicima omogućavaju stjecanje potrebnih znanja. Moramo istaknuti da znanje ne ovisi samo o onome što se dobiva kroz program, već i o angažmanu učenika na stjecanju znanja, odnosno učenju.


Izdvojeni članak

Xclaim: Tvrtka koja prodaje manje iritantne internetske oglase

S: Jesu li srednjoškolci dovoljno kreativni te imaju li potencijala za razvoj kvalitetnih ideja?

Apsolutno da! No smatramo da im nedostaje prilika da nam pokažu svoju kreativnost, a upravo je Ideja godine projekt koji je pokrenut s tim ciljem.

S: Hoće li po Vašem mišljenju bolje planove izraditi učenici ekonomksih škola, ili izbor škole ne igra ulogu?

Ideja godine je projekt u kojem se vrednuje prije svega ideja, a tek potom plan koji treba pokazati ima li ta ideja i svoju tržišnu opravdanost. Smatramo da svaki učenik može izraditi dobar plan te da škola koju pohađa nije preduvjeti uspjeha.

S: Što biste savjetovali učenicima u kojem smjeru bi trebali krenu prilikom smišljanja ideje?

Poduzetničke ideje mogu imati nekoliko različitih izvora, od postojećeg iskustva, posebnih talenata, hobija, informacija iz medija ili drugih izvora i slično. Važno je da su ideje atraktivne za tržište kojem će biti namijenjene, a posebno ističemo značaj kreativnosti u osmišljavanju ideje. Detaljne upute za ideje nisu kreirane upravo iz razloga da se ne ograniči mogućnost učenika o smjeru u kojem bi mogli razmišljati

Izdvojeni članak

CRANE: Ideja koja je okupila poslovne anđele

S: Na koji će način najbolje procijeniti planirane prihode/rashode i koliko će financijski tok biti bitan u poslovnom planu?

Smisao svakog poduzetničkog pothvata je pozitivan financijski rezultat. Učenici u svojem planu trebaju objasniti i obrazložiti kako su došli do financijskih projekcija, a žiri će procijeniti u kojoj su mjeri ti podaci realni. Članovi žirija imaju iskustvo u gospodarstvu, koje će im omogućiti da procjene realnost podataka, a prema potrebi će se konzultirati sa stručnjacima iz specifičnih područja poslovanja.

S: Hoće li gramatičke greške i sama struktura plana jako utjecati na Vašu ocjenu?

Gramatičke greške imaju manju važnost u ocjeni projekta, no smatramo da projekti trebaju biti korektni i u ovom dijelu, pa ćemo ocjenjivati i taj dio. Pismenost i način izražavanja mogu biti važan element u razumijevanju plana od strane žirija i ostalih zainteresiranih strana.

Struktura plana kreirana je na način da ukaže na bitne elemente koji trebaju biti razrađeni u planu, pa pridržavanje strukture garantira određenu razinu kvalitete plana. Obavezni elementi mogu se nadopuniti, ali minimalni zahtjevi moraju biti zadovoljeni. Naš savjet je da se izražavanje bilo kroz strukturu ili gramatiku nikako ne smije zanemariti.

Izdvojeni članak

Put mladih osječkih poduzetnika: Od ideje do tvrtke

S: Je li poželjno razmišljati o projektu koji će biti na hrvatskoj ili globalnoj razini?

Smatramo da projekt ne treba ograničavati na bilo koji način, pa niti u ovom segmentu. Hrvatska i njezini poduzetnici djeluju na globalnom tržištu i danas niti jedan posao nije moguće izolirati od globalnih trendova. Istovremeno, dobar „lokalni“ projekt može biti jednako interesantan i učinkovit, pa bi učenici trebali projekt raditi prema svojim preferencijama.

S: Preporučujete li timski rad od tri člana plus mentor, ili je bolja opcija jedan osoba potpomognuta mentorom?

Timski rad je imperativ suvremenog poslovanja. Znanja potrebna za osmišljavanje i implementaciju projekata su široka, pa ih zbog toga uspješno mogu realizirati samo timovi. To, naravno, ne isključuje mogućnost da jedna osoba kreira dobar plan, ali smatramo da će tim od više članova imati i više ideja te da će na taj način svatko moći dati doprinos kvaliteti projekta. U svakom slučaju, preporučujemo timski rad, ali ne isključujemo drugačije mogućnosti.

_________________________________________________________________________________________________________________________

Članak je nastao u sklopu projekta Ideja godine u suradnji s partnerima Visokog učilišta Effectus i Visokog Učilišta Algebra. Projekt možete pratiti i putem Facebooka. Kako bi bili 100 posto sigurni da nećete propustiti neku novu vijest o najboljoj srednjoškolskoj Ideji godine, pošaljite mail na idejagodine@srednja.hr, te se prijavite na naš newsletter.

‘Svaki učenik može imati dobru ideju, jer škola koju se pohađa nije preduvjet uspjeha’
Share via
Copy link
Powered by Social Snap