[Ideja godine ’19] Hrvojka Kutle iz IN2 grupe: ‘Potičemo kreativnost, inovativnost i razmišljanje izvan kutije’

Već sedmu godinu za redom portal srednja.hr organizira poslovno natjecanje za srednjoškolce pod nazivom Ideja godine. Slogan pod kojim se organizira ovo natjecanje je ‘Novim tehnologijama do poslovnog uspjeha’, a time se ističe uporaba novih znanja i tehnologija u prvim poduzetničkim koracima mladih ljudi. Finale Ideje godine održat će se 2. svibnja, kada će deset finalista svoje ideje prezentirati pred stručnim žirijem kojeg čine predstavnici naših partnera projekta. Jedan od partnera je IN2 grupa, a mi smo porazgovarali s Hrvojkom Kutle, njihovom direktoricom ljudskih potencijala i komunikacija.

Hrvojka Kutle

Ideja godine je natjecanje za srednjoškolce u kojima se traži najbolja poslovna ideja. Natjecanje se sastoji od dva dijela, prijava i finala u kojem natjecatelji svoje ideje prezentiraju pred stručnim žirijem. Prvi dio natjecanja je otvoren, a u prijavi na natjecanje trebate poslati poslovni plan. Rane prijave traju do 12. travnja i ako nam do tada pošaljete svoj poslovni plan, dobivate recenziju na svoj projekt i priliku za popravak. Finalne prijave traju do 24. travnja.

[Ideja godine '19] Frane Šesnić: Do uspjeha se dolazi ustrajnim radom

Od prijavljenih natjecatelja odabiremo deset najboljih koji dobivaju poziv na finale u Zagrebu 2. svibnja. Na finalu Ideje godine svi natjecatelji svoju ideju izlažu ispred stručnog žirija, sastavljenog od stručnjaka iz različitih područja poslovnog svijeta. Među njima će biti i predstavnik IN2 grupe, hrvatske softverske tvrtke koja se bavi razvojem i održavanjem softverskih rješenja i usluga, IT konzultingom, digitalnim i IoT rješenjima, direktor za poslovna rješenja u IN2 sektoru zdravstva Danijel Budaković. On će sa svojim 16-godišnjim iskustvom u s razvijanjem ideja u ovoj tvrtki ocjenjivati kreativne ideje mladih ljudi koji su tek na počecima svojih karijera.

Kako IN2 grupa svoje poslovanje gradi oko različitih ideja, popričali smo s njima ususret finalu Ideje godine. Razgovarali smo s direktoricom ljudskih potencijala i komunikacija Hrvojkom Kutle, koja nam je otkrila kako u tvrtki gledaju na nove ideje te je dala nekoliko savjeta za buduće poduzetnike.

Već nekoliko godina IN2 je prijatelj projekta Ideja godine. Zašto mislite da je ovaj projekt vrijedno podržati? Što vas je ponukalo da se priključite?

Školski sustav još uvijek premalo potiče poduzetnički način razmišljanja pa je svaka inicijativa koja mladima daje mogućnost da izraze svoje ideje, kreativnost i poduzetnost sjajna. IN2 i inače potiče organizacije koje rade s mladima, udruge, klubove i obrazovne ustanove, pa nam je i ovaj projekt bio sjajan način da doprinesemo poticanju razvoja mladih generacija.

Ideja godine je poslovno natjecanje za srednjoškolce, pa u skladu s tim, mislite li da se može biti prestar ili premlad da bi se započela poduzetnička karijera?

Za razvijanje poduzetničkog načina razmišljanja i pokretanje posla ne možete biti premladi ni prestari; puno je primjera i kod nas i u svijetu koji to dokazuju. Kad je o mladima riječ, neće svi razvijati svoje kapacitete u smjeru poduzetništva, niti će svi ostvariti karijere u poslovnom sektoru, ali poduzetničko razmišljanje korisno je svakome i u svakodnevnom životu.

Zašto je dobro za mlade da iskoriste ovu priliku i prijave se na Ideju godine?

[Ideja godine '19] Goran Pauk: Nemojte se dvoumiti i krenite!

Ovakva su natjecanja dobar test sposobnosti, a bez riskiranja. Kroz sudjelovanje na njima mladi ljudi mogu testirati svoje granice i pokušati izaći iz svojih zona ugode. Na taj način oni razvijaju svoje sposobnosti, šire vlastite perspektive i ohrabruju se za slične pothvate u „stvarnom“ životu.

Kao prijatelj projekta IN2 ima svojeg predstavnika u žiriju. Kakva su vaša dosadašnja iskustva sa sudjelovanjem na finalu Ideje godine? Što mislite o idejama s kojima su se srednjoškolci do sad prijavljivali na ovo natjecanje?

S veseljem se iz godine u godinu uključujemo u projekt Ideja godine jer uvijek bude više ideja s potencijalom za razvoj od onih koje to nisu, bude dobra atmosfera i stvara se dobra poduzetnička energija. Mlade ljude u tim poduzetničkim nastojanjima treba malo ohrabriti, odnosno podržati sa što više projekata poput ovog i uključiti što više mentora koji ih mogu usmjeriti.

Osim dobre ideje, što je još potrebno da bi se ona razvila u dobar proizvod?

Dobra ideja je samo početak. Za uspjeh je potrebna dobra priprema, odnosno kvalitetan poslovni plan te ustrajnost i vjera da ono što nudite zaista može nekome donijeti korist.

Koliko vrijedi nova ideja u tvrtki IN2? Kako se odnosite prema novim idejama? Tražite li ideje i izvan tvrtke?

Potičemo kreativnost, inovativnost i razmišljanje „izvan kutije“. Svi naši ljudi imaju mogućnost predstaviti svoje ideje i ako se pokaže da one zaista imaju perspektivu, onda se potiče daljnje istraživanje i razvijanje proizvoda.

Za kraj, imate li neku poruku za mlade koji se još dvoume oko ulaska u svijet poduzetništva?

Probajte, ispitajte što sve možete, dajte mašti na volju bez straha. Najgore što se može dogoditi jest da vas tržište vrati tamo gdje ste i bili – na početak. A tamo opet nastaju dobre ideje.

__________________________________________________________________

Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr, a glavni partner projekt je Effectus – Studij financija i prava. Srebrni partneri projekta su IN2 i Hrvatska zajednica županija, a prijatelj projekta Zicer. Često postavljana pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje. Pratite sve novosti na Facebook pageu Ideja godine, na stranici srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila idejagodine@srednja.hr

Odgovori