Poznata učiteljica poručila kolegama da se poštovanje mora zaslužiti: ‘Krajnje je vrijeme da prestanemo kukati’

Javna tribina Znanje, priznanje, poštovanje bavila se pitanjem društvenog statusa učitelja u Hrvatskoj. Na njoj su govorili Boris Jokić, Marlena Bogdanović (učiteljica) i Filip Zoričić (ravnatelj). Poručili su da su odgoj i obrazovanje prvenstveno ljudi. Jokić je rekao da bi se sindikati trebali boriti za puno veće stvari osim financija, a učiteljica Bogdanović je poručila da poštovanje svatko treba zaslužiti sam.

Foto: Press Pametno/ Martina Gudasic

Štrajk u osnovnim i srednjim školama ušao je u peti tjedan. Sindikati traže veće plaće kroz povećanje koeficijenta za 6,11 posto, ali naglašavaju da je to ujedno i borba za njihovo dostojanstvo. Upravo se na temu dostojanstva i društvenog statusa učitelja u Hrvatskoj održala tribina pod nazivom Znanje, priznanje, poštovanje u Hrvatskom novinarskom društvu.

‘Sindikati bi se trebali boriti za veće stvari’

profesor
Veće plaće neće vratiti dostojanstvo nastavnicima jer se dostojanstvo ne dobiva novcem

Boris Jokić rekao je da su odgoj i obrazovanje prije svega ljudi i da je učiteljska struka doživjela financijski pad, ali i pad u društvenom statusu te da smo za to krivi svi pristajanjem na mrvice sa stola koje nam daje surova, sirova i interesna politika.

Dodao je da podržava štrajka odgojno-obrazovnih radnika, no da je financijski element samo jedan od elemenata društvenog statusa učitelja.

 – Problem je puno veći od koeficijenta od dva ili tri posto. Sami sindikati trebali bi se boriti za veće stvari, a to su autonomija učiteljstva, povećanje profesionalizma učitelja, otklon od političkog  zapošljavanja, ali i progresivna rješenja u školama. Trebali bi se  boriti za obrazovanje koje podrazumijeva više od same plaće, poručio je Jokić.

Uz njega su na tribini sudjelovali i Marlena Bogdanović, inovativna učiteljica razredne nastave te Filip Zoričić, ravnatelj Gimnazije Pula. Moderator je bio Ivica Puljak iz stranke Pametno koja je i organizirala ovu tribinu u suradnji s fondacijom Friedrich Naumann.

Puno učitelja boje se odgovornosti koju sloboda u nastavi sa sobom nosi 

Nastavnica u Hrvatskoj svojim učenicima omogućila obrazovanje po uzoru na finske fakultete

Učiteljica Bogdanović objasnila je kroz svoj primjer uvođenja tableta u razrede i inovativnosti da se sve može kad se hoće. Kako je rekla, promjena dolazi iz pojedinca, iznutra. Sama se educirala, učila o novim stvarima i povlačila novce, te je svojim radom pokazala i drugim kolegama kako se može. Na tribini je rekla da zna da ima puno nastavnika i učitelja koji mogu i žele i koji se trude, ali da ima i jako puno onih koji su inertni i koji ne iskorištavaju slobodu koju imaju u nastavi jer se boje odgovornosti koju sloboda sa sobom nosi.

Rekla je i da poštovanje učitelj mora sam zaslužiti.

– Mislim da je krajnje vrijeme da prestanemo kukati i žaliti se i da se okrenemo sami sebi i vidimo što možemo učiniti u svojoj učionici, unutar svoja četiri zida. Ako skupimo dovoljno hrabrosti i volje možemo učiniti jako puno i nema te politike, ministarstva, tog plana i programa koji ti može narediti da radiš nešto na bilo koji način ako ti to u svojoj učionici ne želiš, nemaš volje ili hrabrosti to napraviti. Ja jedva čekam sutrašnji dan da se vratim u svoju učionicu. Tamo se osječam odlično, imam sve što mi je potrebno i imam pun razred dječice koji jedva čekaju da nešto počnemo raditi, koji su sretni došli i još sretniji otišli svojim kućama. Ja mislim da bi to svaki učitelj mogao ostvariti.

‘Plaća je mala za one koji rade, a velika za one koji ne rade’

Ravnatelj Zoričić rekao je da u sustavu vlada veliki nered i da je u sustavu odgoja i obrazovanja previše politike.

– Učitelji na ulici hodaju pognute glave. Postoji paradgima da učitelji ništa ne rade i imaju dobru plaću. Mislim da je plaća koju danas imaju učitelji i nastavnici mala za one koji rade, a velika za one koji ne rade. To je problem o kojem treba pričati, ali pitanje je koja će to politika imati hrabrosti to promijenti, rekao je Zoričić i nabrojao nekoliko problema od kojih je za jedan naveo i kvalitetu učiteljskih fakulteta.

Dodao je da učitelji moraju raditi sami na sebi da budu dostojanstveni.

Boris Jokić rekao je da bi se zanimanja u odgoju i obrazovanju trebala profesionalizirati. To je i predviđeno Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije kroz 4 detaljno razrađena cilja. Ni jedan od tih ciljeva se nije ni počeo provoditi, rekao je Jokić i dodao da je obrazovanje za političare samo igralište.

 

 

 

One comment

Odgovori