Pretraga

Profesorica o ‘izbacivanju’ Biologije u modularnoj: ‘Gdje će učenici učiti o spolnom zdravlju?’

Vjeronauk učenici slušaju od prvog razreda osnovne škole pa ga, ako tako izaberu, mogu slušati ne samo do kraja osnovnoškolskog obrazovanja, već i kroz cijelu srednju školu. Sveukupno je to 11 ili 12 godina, dok se s Biologijom kao predmetom susreću tek u sedmom razredu osnovne. I, ako ne upišu gimnaziju nego strukovnu školu, mogli bi ostati na samo dvije godine Biologije. Takav scenarij mogao bi se dogoditi ako se u budućnosti uvede modularna nastava u obliku u kojemu je trenutno zamišljena – a to je da se Biologija kao predmet ‘ukine’ i uvrsti u module sa strukovnim predmetima. Zašto to nije dobro, već izrazito problematično, objasnila nam je profesorica Kemije i Biologije, Darija Ćerdić Vukušić.

Foto: srednja.hr

Hrvatski jezik, prvi strani jezik, Povijest, Vjeronauk ili Etika te Matematika i Geografija u četverogodišnjim programima – to su predmeti koji se ne planiraju ‘ukinuti’ kao nastavni predmeti u sklopu modularne nastave za strukovne škole, već će ostati u obliku kakvog imamo danas. S druge strane, predmeti poput Kemije, Fizike, Biologije, Politike i gospodarstva, Računalstva (Informatike), Sociologije, Psihologije, Likovna i glazbena umjetnost, drugi strani jezik te Matematika i Geografija u trogodišnjim programima – postat će dio modula s nekim strukovnim predmetima.

‘Reforma se planira dugi niz godina, a mi smo kao nastavnici općeobrazovnih predmeta uključeni praktički na samom kraju’

Detalji su to modularne nastave koji su predstavljeni prošlog tjedna na Danima strukovnih nastavnika gdje su po prvi put nastavnici općeobrazovnih predmeta imali prilike sudjelovati kako bi saznali koje ih promjene u budućnosti čekaju. Kako su naglasili i sami, reforma u vidu modularne nastave u strukovnim školama je nužna i oko toga nema dvojbe, ali općeobrazovni nastavnici su iskazali svoju zabrinutost oko velike promjene koje se tiču njihovog dijela posla.

– Reforma se već planira dugi niz godina, a mi smo kao nastavnici općeobrazovnih predmeta uključeni praktički na samom kraju reforme. I to daleko ostavlja jedan prostor za strah i  otpor prema reformi i mislim da su itekako potrebne i nužne kvalitetne smjernice od ASOO-a koje će nama dati jednu priliku i mogućnost da se nađe jedan vid suradnje jer, nažalost, nisu sve škole i nisu sve zbornice u mogućnosti realizirati suradnju, objasnila je na Okruglom stolu profesorica Kemije i Biologije Darija Ćerdić Vukušić iz Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju u Splitu.

Izdvojeni članak
tablica s općeobrazovnim predmetima koji su izrađeni u obliku modula u modularnoj nastavi za strukovne škole, učenici kuhari u pozadini

Strah nastavnika zbog modularne: Puno toga je rečeno, ali odgovora na ključna pitanja još nema

‘Nikad više nije bilo pretile djece, problema s ovisnošću i što ranijeg ulaska u spolne odnose što se na nastavi Biologije mora kvalitetno obraditi’

Dodala je i kako, kao profesorica Kemije i Biologije, može shvatiti da se Kemija i Fizika mogu uključiti u određene module i spojiti s dijelom strukovnog predmeta, ali da je Biologija sama po sebi ipak trebala ostati nastavni predmet zbog čega je dobila i ovacije iz publike koja je bila prisutna na Okruglom stolu na Danima strukovnih nastavnika u Šibeniku.

– Nikad više nije bilo pretile djece, problema s ovisnošću i što ranijeg ulaska u spolne odnose, što smatram da se na nastavi Biologije mora kvalitetno obraditi tijekom čitave školske godine. Biologija je isključena kao općeobrazovni predmet i tražeći na radionicama mogućnost preklapanja pojedinih predmeta, ja iskreno nisam vidjela u drugim sektorima koji se bave proizvodnjom ili ekonomijom da bi se modul zdravlje, spolnost, briga o okolišu itd. mogle implementirati u sklopu struke, istaknula je profesorica Ćerdić Vukušić.

Izdvojeni članak
učenici strukovnih škola, automehaničar i frizer

U strukovnim školama više neće biti predmeta Fizike, Biologije, Kemije: Donosimo detalje modularne nastave

‘Nikada se nije radila evaluacija provođenja tih tema u međupredmetnoj nastavi’

Replika na taj njen argument zašto bi se barem Biologija trebala ostaviti u nastavno predmetnom obliku bio je da se takve teme mogu obraditi i u međupredmetnoj nastavi, no profesorica je istaknula jedan vrlo bitan problem koji se tiče tog dijela nastave.

– Nikada se nije radila evaluacija provođenja tih međupredmetnih tema, a i moje pitanje je stručnost nastavnika strukovnih predmeta u provođenju međupredmetnih tema vezanih za zdravlje. Jedini doticaj koji učenici imaju s cjelovitim predmetom Biologije je u osnovnoj školi i tijekom svog formalnog obrazovanja više se nikada neće susresti s takvim temama. Smatram problematičnim da na taj način nećemo pružiti učenicima kvalitetno obrazovanje, da ih obrazujemo kao punopravne građane ove države, poručila je profesorica iz Splita.

Izdvojeni članak

Mladi nastavnici o reformi u strukovnim školama: ‘Trebamo se maknuti od zastarjelog plana i programa’

Na kraju Okruglog stola iz Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih složili su se s profesoricom Ćerdić Vukušić. U razgovoru nam je otkrila kako će se ona, ali i drugi nastavnici boriti za to da Biologija ipak ostane kao općeobrazovni nastavni predmet za sebe u modularnoj nastavi koja će u nekom obliku dočekati učenike strukovnih škola.