Pretraga

Ovogodišnja generacija maturanata daleko je najlošija do sada: Sve manje pristupnika maturi, a sve više jedinica

A- A+

Konačni rezultati državne mature objavljeni su danas, a tom prilikom u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja predstavljeni su statistički podaci o provedenim ispitima. Zaključak je kako je u posljednje četiri godine broj maturanata pao je za oko četiri tisuće. Istovremeno, najveći broj gimnazijalaca otkad se provodi državna matura pao je neki od ispita i time nije uspio završiti svoje srednjoškolsko obrazovanje. Poznato je i ispit kojeg su predmet učenici najlošije riješili.

foto: Ivan Božić|srednja.hr

Državnoj maturi ove je godine pristupilo ukupno 32.045 kandidata, što bi značilo da je s ispita, što iz opravdanih, što iz neopravdanih razloga, izostalo ukupno 3.836 kandidata. Negativan demografski trend odrazio se i na broju pristupnika. Naime, u školskoj godini 2014./2015. maturi je pristupilo njih gotovo četiri tisuće više – 36.041.

Maturu nije položilo 5,2% gimnazijalaca koji su ju pisali

Izdvojeni članak

Po prvi puta Nagrada Soljačić odlazi u ruke jedne djevojke: Upoznajte Ivu, najbolju maturanticu u Hrvatskoj

Iako je broj pristupnika sve manji, broj onih koji su pali maturu potvrđuje kako je ovogodišnja generacija maturanata uvjerljivo najlošija. Ove godine jedan ili više ispita državne mature nije položilo čak 649 učenika gimnazija. To je, izraženo u postocima, 5,2% ukupnog broja gimnazijalaca koji su pristupili maturi. Brojka je zabrinjavajuća, s obzirom na to da je upravo za maturante gimnazije polaganje državne mature obavezno. Položena matura ujedno je i potvrda o završetku gimnazijskog obrazovanja koju, dakle, njih 649 nije steklo.

Po jedan predmet ove je godine palo 599 učenika gimnazije, iz dva predmeta nedovoljan je dobilo njih 39, dok je iz čak tri predmeta jedinicu dobilo osmero učenika gimnazija.

Podsjetimo, rekord po broju padova do sada je držala generacija maturanata 2017., u kojoj jedan ili više ispita nije položilo 425 maturanata gimnazije (3,3%).

Najlošije napisali Sociologiju

Kada je riječ o pojedinačnim predmetima, raste broj pristupnika Informatici, a u odnosu na prethodnu godinu pao je broj pristupnika koji su pisali Sociologiju. Upravo je Sociologija predmet na kojemu su učenici ostvarili najlošiji rezultat – postotna riješenost tog predmeta kreće se između 30 i 40 %. Ovaj izborni predmet vodeći je i na ljestvici predmeta s najvećim brojem jedinica – 51,2% učenika koji su pisali Sociologiju iz tog ispita dobilo je nedovoljan.

S druge strane, dobre rezultate učenici su postizali na višoj razini Engleskog jezika. Ukupno 20,4% pristupnika tom ispitu dobilo je peticu, što je predmet s najvećim postotkom odličnih ocjena. Prosječna postotna riješenost A razine Engleskog kreće se od 61 – 75%.

Redoslijed ispita prema udjelima nedovoljnih i odličnih ocjena možete vidjeti u tablicama u nastavku.

Izvor: NCVVO

Najčešće ocjene na obaveznim i izbornim predmetima s većim brojem prijava su dovoljan i dobar, što pak možete vidjeti u tablicama koje slijede.

Izvor: NCVVO

Čak 11-ero učenika ostvarilo stopostotni rezultat na dva predmeta

Za kraj, svakako valja izdvojiti one najizvrsnije. Najviše učenika, njih 52, ostvarilo je stopostotni rezultat na ispitu osnovne razine Matematike. Ukupno 40 učenika bez greške je riješilo ispit iz Fizike, dok je 29 njih isto učinilo na višoj razini Matematike.

Popis predmeta sa stopostotnom riješenosti i brojem učenika koji su postigli taj rezultat prikazan je u tablici.

izvor: NCVVO

Čak 11-ero učenika ove je godine ostvarilo stopostotni rezultat na dva predmeta. Svakoga od njih u narednom ćemo razdoblju predstaviti na portalu srednja.hr.

Najmaturantica i dobitnica Nagrade Soljačić od 5.000 dolara je Iva Madunić iz III. gimnazije Split. Po prvi puta otkada se dodjeljuje, ova nagrada odlazi u ruke jedne djevojke. Iva je ispite iz Matematike i Fizike riješila je sa 100%, a preko 90% postigla je i na ispitima Engleskog i Hrvatskog. Veliku priču koju je srednja.hr već objavila o najmaturantici 2018. možete pročitati ovdje.