Sporna izmjena Zakona ministrice Divjak i dalje je vruća tema: Učitelji pripremaju prosvjed, a prigovori pristižu

Iznenadna promjena Zakona o odgoju i obrazovanju o kojoj se tijekom javne rasprave uopće nije govorilo, dovela je do pripremanja prosvjeda sutra na Markovu trgu. Dok se s jedne strane učitelji žale na sadržaj i način na koji se Zakon mijenja, profesori odluku ministrice podržavaju jer im kao takva ide u korist. Na adrese državnih institucija pristižu prigovori i učitelja, ali i službeni zahtjev za podnošenjem amandmana s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.

Ministrica Blaženka Divjak | Foto: srednja.hr

Raspravu koja traje 20 godina, ministrica Blaženka Divjak odlučila je riješiti preko koljena, o čemu smo pisali. Zakon koji je prošao veliku javnu raspravu, promijenio se netom prije izglasavanja i to na štetu učitelja razredne nastave s pojačanim programima. Nacrt konačnog prijedoga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi ponovno je izazvao veliku raspravu na Facebooku između profesora i učitelja, a podsjetimo da ovaj problem postoji već 20 godina.

Divjak unijela razdor među učitelje i profesore: Zbog pomalo nedemokratske odluke o promjeni Zakona, stižu reakcije sa svih strana

Učiteljski fakultet poslao je službeni zahtjev za podnošenjem amandmana

Najveći prigovor ne ide na sam sadržaj iznenadno uvedenog Članka 29., već se radi o načinu na koji je to pomalo nedemokratski učinjeno.

Izglasavanje ovakvog Nacrta konačnog prijedloga zakona trebalo bi se održati već krajem ovog tjedna, te su učitelji razredne nastave s pojačanim programima odlučili organizirati prosvjed. Mirni prosvjed – učitelji za svoja prava, održat će se sutra u 9 sati na Markovom trgu odakle će učitelji ukazati na nepravilnosti i zahtijevati da do izglasavanja ovakvog Zakona ne dođe.

Službeno je Zahtjev za podnošenjem amandmana uputio i Učiteljski fakultet na adrese predsjednika Hrvatskog sabora,  Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu, MZO-a te Vlade. Na kraju teksta možete pogledati dokument u kojem se nalazi i obrazloženje Učiteljskog fakulteta za zahtjevom za podnošenjem amandmana. Ispod njega nalaze se i primjedbe na konačni prijedlog zakona Sindikata hrvatskih učitelja. Oni, uz članak 29. imaju primjedbe na još dva članka novog zakona.

Ministrica ne vidi ništa sporno u dodavanju članka o kojem nije bilo govora u javnoj raspravi

Raspravu koja traje 20 godina, ministrica Divjak odlučila riješiti preko koljena: Zakon koji je prošao veliku javnu raspravu mijenja se netom prije izglasavanja na štetu učitelja

U prilogu HRT-a, ministrica Divjak odbacila je sve optužbe da je sporan članak koji govori o učiteljima razredne nastave s pojačanim predmetom prošao Vladu ispod stola i dodaje kako uređuje ono što se nije uredilo 20 godina.  Nije objasnila kako bi se onda zvao ovaj način iznenadnih ubacivanja važnih točaka u Zakon nakon dugotrajne javne rasprave koja služi upravo tome da do ovakvih situacija ne dođe.

Uz profesore koji su na čelu s Mrežom Nastavnici organizirano poslali pismo podrške izmjeni zakona, i dekanica PMF-a Aleksandra Čižmešija slaže se s ovakvom promjenom.

– Nikad nije bilo zamišljeno da oni rade kao ravnopravni u predmetnoj nastavi, niti su tako obrazovani. Između ostalog oni ne polažu niti stručni ispit, dakle, nemaju inicijalnu licencu za rad u predmetnoj nastavi, rekla je za HRT.

Učitelji stalno ističu da su oni metodičari te da im je upravo Ministarstvo i omogućilo rad koji im žele oduzeti, te su u prilogu HRT-a najavili nemirno ljeto ako se ovakav Zakon provede.

U nastavku pročitajte službene dokumente Učiteljskog fakulteta te Sindikata hrvatskih učitelja:

One comment

  1. Bilo bi zaista dobro, a od novinara se i očekuje, da zna razliku između učitelja i tzv. pojačanog učitelja. Učitelji se žale, učitelji pripremaju prosvjed… netočno je i neprecizno. Pojačani se učitelji žale, pojačani učitelji pripremaju prosvjed.

    Tzv. pojačani učitelji samo su dio nastavnog kadra koji još čine predmetni učitelji, učitelji razredne nastave i srednjoškolski nastavnici.

    Netko bi to novinaru trebao reći ako to ne zna. Zašto imam dojam da zna, pitam se, pitam se…

Odgovori