Pretraga

[INFOGRAFIKA] Cijenjeni hrvatski poduzetnici otkrili što čini idealnog zaposlenika

A- A+

U potrazi za karakteristikama idealnog zaposlenika kontaktirali smo dvije mlade, brzorastuće tvrtke i dva poznata i iskusna investitora. Evo što su nam rekli.

Srednja.hr

Tržiše rada, danas u doba krize, zahtjevnije je no ikada prije. Na natječaj za svako radno mjesto jave se stotine kandidata, a razliku čine sitnice. Poslodavci se vode čitavim nizom kriterija na osnovu kojih odlučuju o najpogodnijim potencijalnim zaposlenicima, a koje osobine su najpoželjnije odlučili smo provjeriti.

S obzirom da pravila igre danas kreiraju neke nove snage u usponu, kontaktirali smo dvije relativno mlade kompanije u usponu – Rimac Automobile i Degodrian – te dva istaknuta poduzetnika i investitora srednje generacije – Sašu Cvetojevića i Hrvoja Prpića kako bi iz prve ruke doznali što oni misle o osobinama koje čine idealnog zaposlenika.

Izdvojeni članak

Mate Rimac svojim izumom promijenio život mladiću u električnim kolicima

Timski duh i motivacija iznimno važni

Iz Degordiana, full service digital agencije, koja posljednjih godina bilježi značajan rast, ali i dobiva priznanja kao tvrtka u kojoj je ugodno raditi, odgovorili su nam prilično jednostavno na naš upit. Istaknuli su kako je najbitnije da iz razgovora i kandidatova CV-a dobiju dojam kako postoji značajna motivacija za poziciju u tvrtki.

Osim toga vrlo je značajno, ističu iz HR odjela Degordiana, da kandidat ima sposobnost timskog rada te kvalitetne organizacijske vještine.

Slične odgovore smo dobili i iz Rimac Automobila, druge tvrtke koja bilježi sjajne rezultate u posljednje vrijeme. Njihov odjel za ljudske resurse otkrio nam je na osnovu kojih kriterija stvaraju tvrtku koju se s pravom naziva ‘hrvatskim gospodarskim tigrom’.

Izdvojeni članak

Poduzetnik Saša Cvetojević poručio Ekonomskom fakultetu za slučaj referada: ‘Big Fail za EFZG’

Iz Rimac Automobila su istaknuli, slično kao i u Degordianu, iznimnu važnost motivacije i timskog duha, a uz to su dodali kako je bitno i da je potencijalni zaposlenik proaktivan. – S obzirom na specifičnost područja kojim se bave naša automobilska kompanija zahtjeva i entuzijazam za automobilskom industrijom te naravno poznavanje materije potrebne za određeno radno mjesto neovisno o tome je li stečeno fakultetskim obrazovanjem ili samostalnim učenjem, istaknuli su.

Spremnost na učenje ne smije biti samo fraza u CV-u

Nešto drugačije viđenje idealnog zaposlenika ima Saša Cvetojević, inače uspješan poduzetnik s dugogodišnjim iskustvom u zdravstvenom sektoru, mobilnim telekomunikacijama te distribuciji robe široke potrošnje.

Izdvojeni članak

Mladi i uspješni: Hrvatska firma koja zna kako stvoriti sretnog i produktivnog zaposlenika

On je na prvo mjesto liste poželjnih osobina stavio pouzdanost obrazloživši to potrebom da se preuzeti zadatak i izvrši ili, pak, izvijesti na vrijeme ako to nije moguće realizirati. Rame uz rame s pouzdanošću ide i kolegijalnost, odnosno poštovanje prema kolegama koje pokazuješ na način da nitko ne mora obavljati tvoj posao nakon tebe.

Cvetojević je na popis dodao i jedan vrlo zanimljiv i važan kriterija, a to je spremnost na učenje i mogućnost prihvaćanja novih stvari.

– To nije tako jednostavno kako se čini i uopće nije fraza koju je dovoljno napisati u CV. Neki ljudi imaju ograničene mogućnosti učenja, jer su zakočeni sustavom obrazovanja koji ih nije tjerao misliti, već bubati. Ne znaju primjeniti, ne žele slušati, imaju strah od novog i najsretniji su ako imaju sve definirano i ako nemaju obvezu upaliti mozak i koristiti ga kako bi došli do rješenja, napisao nam je.

Na ostatku njegova popisa našli su se skromnost te upornost.

Ne postoji idealan zaposlenik

Ipak u našoj potrazi za idealnim zaposlenikom najviše nas je iznenadio svojim odgovorom Hrvoje Prpić. Istaknuti poduzetnik i investitor umjesto liste s objašnjenjima dao nam je primjer iz vlastitog poslovnog iskustva koji je rasvjetlio što on misli po ovom pitanju.

– Do prije par godina mislio sam da postoji idealan zaposlenik no ulaskom drugi put u Hgspot našao sam se pred problemom kako tvrtku od 185 zaposlenika reducirati na 80. Unajmio sam vrhunske HR stručnjake i naučio nešto što do tada nisam znao, da ne postoji idealni zaposlenik, svaki zaposlenik je idealan za različite poslove. Nakon što sam napravio novu organizacijsku strukuturu, za svako sam radno mjesto odredio po tri osobine koje su idealnu za tu poziciju i na temelju toga je donešen program reorganizacije tvrtke. Dakle, zaključak je, ne postoji idealni zaposlenik, postoji idealni prodavač, idealni skladištar, idealni serviser, ali ne postoji idealni zaposlenik, završio je Prpić.

Infografika: Srednja.hr / Andrea Barać (desni klik -> pogledaj sliku)

[INFOGRAFIKA] Cijenjeni hrvatski poduzetnici otkrili što čini idealnog zaposlenika
Share via
Copy link
Powered by Social Snap