Otvoreno pismo ekspertne radne skupine ministru Barišiću u vezi neetičnog postupanja akademika HAZU-a

Dio stručnjaka koji je radio na kurikulumu poslao je otvoreno pismo ministru Pavi Barišiću u kojemu još jednom optužuje akademike Ivicu Kostovića i Vladimira Paara za neetično postupanje tijekom stručne i javne rasprave. Prema njihovim tvrdnjama, spomenuti su akademici priloge poslane na javnu raspravu izravno kopirali iz dokumenata koje je dio članova stručne radne skupine izradio u svom dosadašnjem radu te dokumenata obrazovne politike Republike Srbije bez navođenja autora i izvora.

Screenshot: YoutTube

Proteklih dana u medijima su se pojavili napisi o tome da ekspertna radna skupina optužuje akademike Paara i Kostovića za plagiranje komentara u stručnoj i javnoj raspravi o kurikulumu iz Biologije.

Spomenuti akademici su se u članku za srednju.hr branili po ovom pitanju – Kostović je kazao kako je samo napisao jednu stranicu teksta i dokumente slao kao priloge, ali ih je netko iz HAZU-a proslijedio s komentarom na javnu raspravu, dok je Paar rekao da nikada nije pisao niti potpisao ikakve recenzije za predmet Biologija.

Priopćenje i pismo ekspertne radne skupine prenosimo vam u cijelosti.

Akademici Paar i Kostović tvrde da nisu plagirali u javnoj raspravi kurikuluma

– Slijedom medijskih napisa o neetičnom postupanju pojedinaca u okviru Cjelovite kurikularne reforme želimo Vas obavijestiti da kao Stručna radna skupina za izradu nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Biologija upućujemo Otvoreno pismo ministru znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske gospodinu prof. dr. sc. Barišić. Ukazivanje na neetično ponašanje smatramo našom građanskom i profesionalnom obvezom i dužnošću.
Neetično postupanje odnosi se na priloge stručnoj raspravi o prijedlogu Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Biologija te prijedlogu Dokumenta prirodoslovnoga područja kurikuluma koje je 19. travnja 2016. poslao gospodin Ivica Kostović.

8. rujna 2016. gospodin Vladimir Paar je pod vlastitim imenom u sustavu e-savjetovanja (kroz sustav e-građanin) objavio identičan prilog javnom savjetovanju sa zainteresiranom javnošću u kojem je na dnu potpisan gospodin Ivica Kostović.

Stručna radna skupina je u svojim odgovorima na stranicama 52. – 73. obradila prilog gospodina Ivice Kostovića. Prilikom odgovora utvrđeno je da je prilog gospodina Ivice Kostovića izravno kopiran iz:

A) DOKUMENATA KOJE JE DIO ČLANOVA STRUČNE RADNE SKUPINE IZRADIO U SVOM DOSADAŠNJEM RADU

Prva dva dijela teksta priloga gospodina Ivice Kostovića uradak su članica skupine Ines Radanović, Diana Garašić, Žaklin Lukša i Valerija Begić koje su uz još nekoliko kolegica i kolega koautorice preuzetih izvora.

Izvori su sljedeći:

1. Radanović, I., Lukša, Ž., Garašić, D., Bastić, M., Marković, N., Furlan, Z., Dolenec, T., Begić, V., Kapov, S., Štiglić, N., Petrač, T., (2011.) Izvješće o provedbi projekta – ispiti vanjskog vrednovanja iz Biologije u osmim razredima u školskoj godini 2010./2011., NCVVO, Zagreb

2. Radanović I., Garašić D., Kapov S.: Strategija izrade pitanja za nacionalne ispite u osnovnoj školi 2010/11. – izrađeno za NCVVO -a 2011. godine.

B) DOKUMENATA OBRAZOVNE POLITIKE REPUBLIKE SRBIJE BEZ NAVOĐENJA AUTORA I IZVORA.

Treći dio teksta priloga gospodina Ivice Kostovića je službeni materijal iz obrazovnog sustava susjedne države iz 2010. godine koji je objavljen u Službenom glasniku Republike Srbije. Tekst u prilogu stručnoj raspravi u potpunosti je identičan integralnom tekstu bez navođenja izvora. Cjeloviti tekst moguće je pronaći na sljedećoj poveznici:

3. Pravilnik o opštim standardima postignuća – obrazovni standardi za kraj obaveznog obrazovanja (“Sl. glasnik Republike Srbije – Prosvetni glasnik”, br. 5/2010).

Smatramo kako se radi o neetičnom postupanju koje u pitanje dovodi profesionalni integritet, osnovu znanstvenog i akademskog djelovanja, šalje štetnu poruku svim dionicima sustava odgoja, obrazovanja i znanosti te, prepisujući dokumente druge države bez jasnog referenciranja, u nezavidan položaj dovodi Republiku Hrvatsku i njezin sustav odgoja i obrazovanja. Ovi postupci u pitanje dovode regularnost postupaka stručne rasprave i javnog savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u okviru Cjelovite kurikularne reforme.

Otvorenim pismom molimo ministra znanosti i obrazovanja da poduzme sve što je u njegovoj moći kako bi se ova situacija razriješila i kako bi se zaštitio ugled svih zaposlenih u sustavima odgoja, obrazovanja i znanosti i hrvatske akademske zajednici u cjelini.

Potpisnici Otvorenog pisma su svi uključeni u izradu kurikuluma:

Stručna radna skupina za izradu Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Biologija:

Žaklin Lukša, Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec (voditeljica)
Valerija Begić, Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Zagreb

Karlo Horvatin, Prirodoslovna škola Vladimira Preloga, Zagreb

Dubravka Karakaš, Osnovna škola Sesvete, Sesvete

Petra Korać, Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Zavod za molekularnu biologiju
Ozrenka Meštrović, Osnovna škola Antun Gustav Matoš, Vinkovci

Zrinka Pongrac Štimac, V. gimnazija, Zagreb

Ines Radanović, Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek
Sunčica Remenar, Obrtnička škola za osobne usluge, Zagreb

Damir Sirovina, Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek

Dalibor Sumpor, Srednja škola Tina Ujevića, Kutina

Članice stručne radne skupine iz redova Agencije za odgoj i obrazovanje

Diana Garašić, viša savjetnica za biologiju, Agencija za odgoj i obrazovanje

Marina Ništ, viša savjetnica za biologiju, Agencija za odgoj i obrazovanje

Članovi stručne radne skupine iz redova Ekspertne radne skupine

Ružica Vuk, Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek

Boris Jokić, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Otvoreno Pismo – Ministru Znanosti i Obrazovanja – Biologija – CKR by srednja.hr on Scribd

Odgovori