Pretraga

Prošlo je mjesec dana od uvođenja cjelodnevne: ‘Učenicima se sviđa što zadaću mogu završiti u školi’

A- A+

Prošlo je mjesec dana od početka nastavne godine, a samim time i mjesec dana otkako je počeo eksperimentalni dio cjelodnevne škole. Pročelnik Ureda za obrazovanje, sport i mlade Grada Zagreba Luka Juroš bio je gost u našem podcastu te je komentirao kakva su iskustva jedine škole u Zagrebu koja je ušla u eksperiment. Radi se o Osnovnoj školi Ivana Cankara čiji su učenici, kako je rekao Juroš, zadovoljni time što zadaću mogu završiti u školi. Ali, naveo je kako se škola u eksperimentu suočila i s određenim problemima.

učenica s leđa piše zadaću za stolom s pernicom

Foto: Unsplash

Od 4. rujna 2023. počela je nova nastavna godina. Od početka nastave je prošlo mjesec dana, a ujedno je prošlo i mjesec dana i od eksperimentalnog programa cjelodnevne škole. U tom pilot projektu sudjeluje 62 škole diljem Hrvatske, a u Zagrebu samo jedna – Osnovna škola Ivana Cankara. Kakvi su njihovi dojmovi nakon prvog mjeseca u eksperimentu otkrio nam je pročelnik Ureda za obrazovanje, sport i mlade Grada Zagreba, Luka Juroš koji je bio gost u našem podcastu.

– Baš smo ovih dana bili u kontaktu s ravnateljem da provjerimo kakva je situacija. Inicijalna iskustva su izuzetno pozitivna zato što postoji širi izbor izvannastavnih aktivnosti. Učenicima viših razreda se sviđa to što imaju mogućnost završiti zadaću tijekom škole. Općenito, sve ide u dobrom smjeru, rekao nam je Juroš.

Kaže kako nije došlo do nikakvih većih problema poput pobune roditelja ili nastavnika, ispisa učenika iz škole i slično. Ali, škola s eu eksperimentu ipak suočila s određenim problemima.

– Jako je teško organizirati satnicu zato što imamo oko 30 do 40 različitih izvannastavnih aktivnosti. Tako da je satnicu iznimno teško organizirati. Uz to, postoji i ta neka inicijalna birokracija, javna nabava, papirologija oko projekta i tako dalje. Ali, mislim da su to neki početni problemi. Ovo je jedan pilot koji ima svoje mane i koje su jasno izrečene, ali važno je to da djeca u osnovnoj školi trebaju imati priliku više podrške i više kontakta i moraju dobiti više aktivnosti u sklopu škole. To je svakako nužno za hrvatsko obrazovanje, objasnio je Juroš.

Cijeli podcast s pročelnikom s kojim smo pričali i o drugim stvarima, poput obnove škola u Zagrebu, ali i općenito o obrazovanju u Hrvatskoj, možete pogledati na našem YouTube kanalu ili u videu ispod te na Spotifyu.