Pretraga

Pozitiva na društvenim mrežama: Slijedite ova pravila ako želite izbjeći toksičan sadržaj

A- A+

Kao i sve u životu, društvene mreže imaju svoje pozitivne i negativne strane. Ovisno o tome kako si odlučite posložiti svoje interese na istima, nalazit ćete hrpu pozitivnog, odnosno negativnog sadržaja. Ipak, bez obzira na to što vi vidite samo jednu stranu, ona druga postoji. I ružna strana društvenih mreža ne postaje sve manja, nažalost.

dole777, Unsplash

Ako pratite poznate osobe na društvenim mrežama, vjerojatno ste nedavno primijetili manjak novih objava u svojim novostima. Baš kao i prije nekoliko tjedana kada su se svi isključili s društvenih mreža zbog Black Lives Matter pokreta, poznati su se suzdržali od objavljivanja na društvenim mrežama, kako bi upozorili na širenje govora mržnje, propagande i netočnih informacija.

Ova kampanja se naziva #StopHateforProfit, a među poznatim osobama koje su sudjelovale u bojkotu društvenih mreža su bili i Kim Kardashian West, Leonardo DiCaprio, Katy Perry, Sacha Baron Cohen, Ashton Kutcher i Jennifer Lawrence. Dio kampanje jest osvijestiti da društvene mreže jesu pune negativnih objava, ali i da nisu prvotno bile namijenjene tome.

Širenje negativnih misli i emocija putem društvenih mreža je vrlo lako, a ostavlja teške posljedice. Svaki ružan komentar i svaka lažna objava itekako utječu na život žrtve, no ne toliko na onoga tko se krije iza toga. Upravo zato je cyber-bullying toliko čest – zato što je teško vjerovati da će to netko zaista pročitati, i da će ga stvarno uznemiriti.

To svakako nije isprika za ružno ponašanje na Internetu, pogotovo sada kada društvene mreže više nisu neka novost koja se tek pojavila. One su tu godinama i neke generacije već odrastaju ne poznavajući svijet bez lajkova i storyja. Stoga, isprika nema. Svatko može slučajno pogriješiti, no tada se treba priznati vlastita greška i prihvatiti posljedice. I inače, ne samo sada kada je riječ o društvenim mrežama…

Sad kad smo ustanovili da društvene mreže mogu biti vrlo mračne, što napraviti kako bi ipak iskoristili one pozitivne strane? I još bitnije, kako se ograditi od negativnih strana i je li ih uopće moguće izbjeći? Odgovore donosimo u nastavku teksta.

Izdvojeni članak

50. rođendan Interneta: Evo kako je nastao i što su 90-ih mladi najčešće pretraživali

Preferirani sadržaj

Najveća promjena koju je Internet donio, kada je riječ o informacijama, jest ta što je Internet zaista dao slobodu govora svima. I to ne za ograničenu publiku, već za cijeli svijet. Ne samo kada je riječ o informacijama, već općenito – Internet nam je dao slobodu. Slobodu da u tri ujutro gledamo omiljenu seriju ili slušamo omiljenu pjesmu ili pišemo mail omiljenom pjevaču.

Upravo tu slobodu treba iskoristiti kako biste se zaista okružili sadržajem koji vas zanima. Naravno, dolazit ćete u doticaj s nepoznatim sadržajem (to je cijela poanta Interneta), ali algoritmi će se potruditi preporučiti vam stvari koje bi vam se moglo svidjeti, a do tog zaključka će doći na osnovi toga što inače lajkate, gledate, pratite i komentirate.

Internet je prepun pozitivnih poruka i sretnih misli, no ako uvijek gledate samo stvari koje vas deprimiraju, onda  ćete i dalje nailaziti samo na takve stvari. Ako pratite profile čije objave vas ne vesele – jednostavno ih otpratite. U slučaju da to nije mogućnost, postoji jedna vrlo lijepa opcija zvana ‘stišaj’. S tom opcijom, i dalje službeno pratite profil koji vam se ne sviđa, no do vas neće dolaziti njihove objave. Sličnu opciju nudi i Facebook, samo što se tamo ‘odmorite’ od nekoga.

Opća pravila ponašanja

Internet je mjesto puno mržnje koju su tamo doveli korisnici, a svi smo mi korisnici. Svaki dan, aktivno doprinosimo oblikovanju Interneta i informacija koje se nalaze na njemu. Radi se o velikoj odgovornosti, no upravo zato što je sve virtualno, nekad se čini da se ipak radi o stvarima koje su ‘manje stvarne’.

Pravila ponašanja na Internetu su vrlo jednostavna: nemojte širiti netočne informacije niti postavljati sadržaj koji bi mogao nekoga uvrijediti i/ili rastužiti (bilo da je riječ o videu, slici, objavi ili komentaru). Svima se može potkrasti kakva greška, no slučajna greška je daleko od svjesno ružnog ponašanja.

Zabrinjavajući broj Internet-celebrityja svako toliko ima trenutak kada se mora javno ispričati za njihovo ponašanje. Svi mogu napraviti grešku, no ako se radi o istim ili sličnim greškama koje se ponavljaju, radi li se zaista o iskrenim pogreškama? Nemojte uvijek sve na Internetu (ni u životu) shvaćati ozbiljno, pa tako ni ovo.

Moć korisnika

Kao što smo već spomenuli, korisnici su ti koji kreiraju sadržaj koji se nalazi na Internetu. Kao i inače, i ovdje vrijedi dobar stari zakon ponude i potražnje. Ako se radi o nečemu što je potrebno masama, što mase podržavaju, to će biti prisutno. U suprotnom slučaju, ne bi bilo potrebe za time, pa ne bi bilo ni toga – jednostavno nije isplativo.

Lajkanjem objava koje propagiraju govor mržnje, vi podržavate govor mržnje. Praćenjem bilo koje osobe, vi ju podržavate i ohrabrujete da nastavi raditi upravo to što radi.

Imajte to na umu sljedeći put kada nastavite gledati videe koji šire negativne misle, pa čak i kada ostavite negativan komentar na nešto. Pridavanje bilo kakve pažnje nečemu na Internetu znači podržavati to. Stoga, ako želite vidjeti promjenu – budite promjena. Pretvorite društvene mreže u leglo pozitivnih misli.