Živjeti zdravo: Hrvatske škole će proizvode iz svojih vrtova ponuditi lokalnim institucijama

Nacionalni program Živjeti zdravo s provedbom je započeo još 2003. Do sada se nije provodio kontinuirano pa su ga HZJZ i Ministarstvo zdravlja ove godine odlučili obnoviti. Za glavnog mentora u proizvodnji ekološke hrane odabrana je Srednja škola Matije Antuna Reljkovića, koja je posljednjih nekoliko godina kroz europske fondove osigurala oko šest milijuna eura poticaja te razvila botanički vrt koji dolaze posjetiti i turisti iz cijele Europe.

foto: školska arhiva

Program Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Ministarstva zdravlja Živjeti zdravo promiče poboljšanje kvalitete i zdrav stil života, a temelji se na pravilnoj prehrani, tjelesnim aktivnostima te mentalnom i spolnom zdravlju. Cilj je informirati i educirati sve dobne skupine o zdravim stilovima života.

Bračko čudo: Upoznajte jednu od najboljih klesarskih škola u Europi

‘Zadatak nam je promovirati pravilnu prehranu u vrtićima i školama’

– Kao mentoru zadatak nam je promovirati pravilnu prehranu u vrtićima i školama, a plan je, za početak, izabrati jednu školu iz svake županije koja će sudjelovati u projektu. Škole koje se priključe pohađat će edukacije o formiranju zdravih vrtova i proizvodnji kvalitetne hrane. One će biti organizirane u našem nastavno-botaničkom vrtu, objasnili su nam iz ove, sada već poznate škole u Slavonskom Brodu.

Plan im je organizirati posjete u njihov vrt i obrazovanje voditelja škola za uzgoj u visokim gredicama. U edukaciji će sudjelovati nastavnici, ali i učenici Srednje škole Matije Antuna Reljkovića iz Slavonskog Broda, kao i studenti s kojima su već ostvarili suradnju. 

Učenici Geodetske tehničke škole spremni su za moderne zahtjeve poslodavaca

U školski vrt na turistički obilazak im dolaze ljudi iz cijele Europe

– Nakon što škole koje sudjeluju u prvoj fazi formiraju vlastite vrtove i one će moći postati mentori unutar svojih županija pa će educirati sve ostale obrazovne institucije koje se žele uključiti u program. Proizvodi iz zdravih vrtova moći će se ponuditi školskim kuhinjama i vrtićima, pa čak i šire. Hrana koju će uzgajati učenici bit će po povoljnijim cijenama dostupna bolnicama ili staračkim domovima, istaknuli su iz Srednje škole Matije Antuna Reljkovića kako je to praksa u njihovoj školi već dugi niz godina.

U Slavonskom Brodu stvaraju uspješno lokalno partnerstvo između proizvođača hrane, prehrambene industrije i škola.

Skoro svaki tjedan imaju redovne posjete osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske. Osim toga, interes za suradnju pokazale su i obrazovne ustanove iz BiH i Srbije, a sam vrt je ušao u turistički katalog jedne agencije pa im u goste dolaze i ljudi iz cijele Europe.

Donedavno je bila pred propadanjem, a sada je jedna od najkvalitetnijih škola u Hrvatskoj

Školski vrt kao učionica na otvorenom

– Školski vrt je zamišljen i izveden kao učionica na otvorenom, a sastoji se od parka, dendrološkog, cvjećarskog, povrtlarskog, voćarsko-vinogradarskog te rasadničarskog praktikuma, praktikuma za ljekovito i začinsko bilje, šumarskog poligona, visoko podignutih gredica te sedam plastenika u čijem održavanju sudjeluju učenici, studenti i profesori naše škole, u kratko su nam iz Slavonskog Broda opisali raznolikost njihovog poligona za proizvodnju hrane i znanja.

U voćarsko vinogradarskom praktikumu imaju čak 120 voćnih vrsta karakterističnih za kontinentalni dio Hrvatske te 300 trsova vinove loze.

Projekt profesora Mrljaka s Veterinarskog fakulteta dobio 2,3 milijuna eura iz fondova EU

U vrtu je pokrenuta i edukacija osoba s invaliditetom

Osim projekta HZJZ-a i Ministarstva znanosti, u vrtu je ovih dana započela i edukacija osoba s invaliditetom o organskoj hortikulturnoj proizvodnji. Edukacija za članove Udruge Loco Moto organizirana je u sklopu projekta ‘Eco Horty Lab II’, u koji je uloženo oko 192 tisuće eura, od čega više od 90 posto sufinancira Europski socijalni fond.

– Proces učenja u ovoj školi je dinamički proces koji se realizira kombinacijom različitih nastavnih metoda kao što su projektna nastava, simulacija radnih procesa, rad u ‘online’ okruženju, frontalne nastave i učenje na radnom mjestu. Naša nastava orijentirana je prema učeniku, kojemu se omogućava stjecanje potrebnih znanja i vještina, motivirajući ga za učenje i daljnji rast i razvoj u smislu cjeloživotnog učenja, opisao nam je ravnatelj Vlado Prskalo organizaciju ove, od nedavno, iznimno uspješne, koji Srednju školu Matije Antuna Reljkovića vodi već 25 godina.

Odgovori