Pobjednici Slagalice 2014. oduševili žiri, a srednjoškolci tvrde da je ovo odlična prilika da ih netko zamijeti

Na jučerašnjem finalu prvog hrvatskog Case Study Competitiona za srednjoškolce – Slagalici 2014. održanom u Ini slavila su četiri srednjoškolca s najboljim projektima za Inu, ZŠEM, HTC Hrvatsku te Hypo Alpe-Adria-Bank i Hrvatski akademski sportski savez. Razgovarali smo s pobjednicima Ilijom Perićem, Nikolom Bistrovićem, Branimirom Špicarom te Ines Pandurević kako bi doznali njihove dojmove o cijelom natjecanju koje je pokrenuo portal Srednja.hr kao i pokoji detalj o samim pobjedničkim projektima.

Prvi hrvatski Case Study Competition za srednjoškolce Slagalicu, organizirao je portal Srednja.hr sa skupinom partnera koje čine INA, ZŠEM, HTC Hrvatska, Hypo Alpe-Adria-Bank i Hrvatski akademski sportski savez, a u jučerašnjem finalu održanom u Ini su od 12 timova slavili autori četiri najbolja srednjoškolska projekata.

Fotogalerija: Završnica Slagalice - Case study competitiona za srednjoškolce

Čime su se bavili pobjednici Slagalice

Nakon što je stručni žiri odabrao po tri najbolja tima da prezentiraju svoje projekte u finalu, iz svake od četiri kategorije natjecanja izabran je pobjednik. Slavljenici su Ilija Perić iz Tehničke škole Ruđer Bošković u Zagrebu, Nikola Bistrović iz Strojarske i prometne škole u Varaždinu, Branimir Špicar iz varaždinske Gospodarske škole te Ines Pandurević iz Prve riječke hrvatske gimnazije.

Pobjednici su osmislili novi HTC-ov mobilni uređaj, kako što bolje iskoristiti prirodni plin, slogan za Hrvatski sustav sveučilišnog natjecanja – Unisport te kako privući strane studente na ZŠEM.

Finale Slagalice otkrilo pobjednike prvog hrvatskog Case study competitiona za srednjoškolce

HTC One Slide osvojio žiri

Jedini zagrebački finalist Slagalice 2014. te ujedno pobjednik u kategoriji HTC-ova projekta u osmišljavanju novog mobilnog uređaja bio je Ilija Perić koji je u veljači ove godine odnio i pobjedu na srednjoškolskom natjecanju Ideja godine.

Uz mentora Milana Koraća, Ilija je dizajnirao HTC One Slide.

– Odabrao sam HTC zato što sam to smatrao jednim izazovom, a osmislit neki mobitel nije tako jednostavno. Danas postoji puno mobitela i smatrao sam da ima prostora za nečim novim. Predstavio sam neke nove funkcije u korisničkom sučelju, ali što se tiče samog mobitela, isti je 5-inčni jer takvu smatram idealnom dimenzijom da odgovara ruci i džepu. Dodao sam neke pametne funkcije poput Smartmorea ili Easysharea koji tinejdžerima, pošto ciljamo na tinejdžere, stvarno može upotpuniti korisničko iskustvo, otkrio nam je pobjednik Ilija.

Slagalica 2014 - Složi svoje rješenje za nagradni fond od 36.000kn

Bio je skorman pred početak finala te je rekao da od Slagalice očekuje jedno novo iskustvo.

– Ovo je bilo jedno potpuno novo iskustvo za mene, dizajnirat mobitel i osmislit funkcije za njega, tako da drago mi je što sam već do ovdje dospio, priznao nam je Ilija Perić prije nego što je počeo prezentacijski dio natjecanja.

Sportaš osmislio pobjednički slogan za Unisport

Branimir Špicar je, pak, bio najbolji pri osmišljavanju slogana za Unisport. Otkrio nam je kako se prijavio na Slagalicu na prijedlog profesorice i mentorice Olgice Nikolić.

– Bavim se nogometom već 10 godina te mi je profesorica rekla da kao sportaš najbolje mogu znati kakav slogan bi trebao biti dobar. Uzeo sam jedan slobodan vikend i osmislio slogan ‘Podiži granice, podiži zabavu‘ te napravio video i prezentaciju, govori nam Branimir.

Dodao je kako glavni motiv za slogan mora biti ono čemu svi sportaši teže, to jest postaviti neki cilj koji žele ispuniti, ali se istovremeno dobro zabaviti kroz upoznavanje drugih kulutra.

Ina za pobjednika izabrala maturanta iz Varaždina

Jedan od najopsežnijih radova svakako je bio od maturanta Nikole Bistrovića iz Strojarske i prometne škole Varaždin koji se uz pomoć mentorice Ane Marketin-Sedlar bavio iskorištavanjem prirodnog plina.

– Ovo područje je najsličnije mojem, to jest strojarstvu i zato sam se odlučio za Inu, otkriva varaždinski maturant. Pod mentorskom palicom profesorice Marketin-Sedlar, Nikola je istraživao više o geološko-rudarskom području, išao u druge škole i knjižnice te su istraživali tržište cijele regije.

Slagalica: Često postavljana pitanja

Budući da je Nikola maturant te zbog završnih ispita i radova kao i državn mature ima puno obaveza, najveći neprijatelj pri izradi projekta bio je nedostatak vremena.

Mlada Riječanka zna kako privući strane studente

U sličnoj situaciji je i pobjednica u kategoriji ZŠEM-a također maturantica Ines Pandurević koja je je iz Rijeke ipak došla bez pratnje mentora Igora Pap.

– U školi smo imali prezentaciju o Slagalici i ni u jednoj od prva tri projekta se nisam našla, osim u ZŠEM-u. Iako nisam planirala ništa napraviti, kako su dani prolazili nisam si to nikako mogla izbaciti iz glave pa sam jednostavno sjela za računalo, kreirala projekt i odlučila se prijaviti, priznala nam je Ines, jedina Riječanka u finalu kao i jedina djevojka koja je odnijela pobjedu.

Ines nam je rekla da bi nju kao stranca privukao studij u Hrvatskoj prvotno zbog prirodne ljepote, a naposlijetku i dobri partyji. Također kao kvalitetu Lijepe naše istuče i niske cijene.

– Zagreb je, primjerice, siguran grad i ljudi su pristupačni te mislim da bi bilo zanimljivo studirati u Hrvatskoj. A strategiju za ZŠEM sam osmišljavala niti cijela dva dana, jer kako mi je što padalo na pamet tako sam sjela i pisala, za kraj nam je rekla maturantica Pandurević.

Odgovori