Pretraga

Kreativni ste i tražite studij koji će vam odgovarati? Imamo prijedloge

A- A+

Većini kreativnih ljudi san je živjeti od svog talenta. Iako nam društvo, a ponekad i dobronamjerni članovi obitelji znaju reći da je to jako teško, mi znamo da nije nemoguće. Danas postoje profesije koje u vrijeme naših baka i djedova nisu postojale, a koje trebaju kreativne i sposobne mlade ljude. Razgovarali smo s dvije mlade kreativke, Stephanie i Jelenom, koje su nam otkrile što su studirale da bi jednog dana imale karijeru koja će ih ispunjavati.

studij za kreativne

Ako ste kreativni i tražite studij s kojim ćete imati ispunjavajuću i uspješnu karijeru, imamo prijedloge | Foto: srednja.hr

Kada biramo svoj budući fakultet, obično upisujemo nešto u čemu smo dobri. Ako ste dobri u crtanju, primjerice, možda ćete poželjeti studirati likovnu umjetnost ili grafički dizajn. Ako ste dobri u pisanju, možda vam je cilj studirati književnost ili novinarstvo. No, digitalizirani svijet proširio je mogućnosti za kreativce te oni danas imaju puno veći izbor zanimanja nego što su imali prije.

Mnogi kreativni ljudi danas rade u marketingu i oglašivačkoj industriji, komunikacijama, području društvenih mreža i kao kreatori sadržaja, kao kulturni menadžeri ili organizatori događaja kao što su koncerti ili festivali. Prednost ovih zanimanja, osim što ćete u njima morati koristiti svoje kreativne talente, jest što spajaju biznis i kreativnost. To znači da pružaju svu stabilnost tradicionalnih karijera uz izazov i dinamičnost kreativne industrije.

Kvalitetni studiji iz ovih područja bit će interdisciplinarni, a pružit će vam znanje iz sociologije, psihologije, ekonomskih znanosti, statistike i komunikacijskih znanosti. Osim znanja, studiji za kreativce moraju imati odličan program stručne prakse. Osim što je ključna za izbrusiti vještine, stručna praksa omogućava da se povežete s ljudima iz struke. Kreativni ljudi najviše profitiraju kada su umreženi, a studij je idealna prilika za steći inicijalna iskustva koja će vam pomoći lansirati uspješnu karijeru.

Studirajte marketing i komunikacije!

Jelena Zekanović, studentica specijalističkog diplomskog studija Marketinga i komunikacija pri Poslovnom Veleučilištu Zagreb, nam je potvrdila da ju marketing privlači upravo zato što je po prirodi kreativna.

– Studij marketinga i komunikacija na Poslovnom veleučilištu Zagrebu bio je za mene dobar izbor jer sam inače kreativna i crtam ilustracije, pa spajam svoj talent sa znanjima koja sam ovdje stekla i nadam se jednog dana raditi u marketinškoj kreativi, rekla je Jelena.

PVZG

Jelena Zekanović je studentica specijalističkog diplomskog studija Marketinga i komunikacija pri Poslovnom Veleučilištu Zagreb | Foto: PFZG

Osim toga, Jelena je istaknula je kako su ju u poslovni svijet još za vrijeme studija uveli gosti predavači te sudjelovanje u projektima interne studentske marketinške agencije koja postoji u okviru njenog studija. Riječ je o internoj agenciji Promotion 3sto7 u kojoj projekti timovi sastavljeni od studenata PVZG-a na konkretnim projektima primjenjuju sve što su naučili u teoriji. Sva ta iskustva pomogla su joj u traženju studentskih poslova u struci, zaključila je Jelena.

Posebnost ovog studija je pristupu koji povezuje i integrira marketinšku disciplinu kao ekonomsku znanost te komunikacijsku znanost. Drugim riječima, spoj je marketinga, odnosa s javnošću, medija i novinarstva. Stručni preddiplomski studij marketinga i komunikacija na PVZG-u traje 3 akademske godine, a po završetku se stječe naziv baccalaureus/baccaluarea marketinga i komunikacija.

Specijalistički diplomski stručni studij traje dvije godine, a nakon završetka se stječe naziv stručni specijalist/stručna specijalistica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.). Više o ovom programu pronađite na web stranici PVZG-a.

Više ste tip za kulturu?

Ako ste više umjetnički tip kojeg zanima kultura, likovna i glazbena umjetnost ili književnost, bit će vam zanimljiv studij kulturnog menadžmenta ili produkcije u kulturi. Stephanie Prekali, alumna PVZG-a, završila je stručni preddiplomski studij Menadžmenta i produkcije u kulturi na PVZG-u, ovo nam je ispričala o svom iskustvu.

– Smjer menadžmenta i produkcije u kulturi prvenstveno me privukao širokim rasponom predmeta vezanih uz kulturu koji su se idealno uklopili u moje poduzetničko-kreativne interese. Upisom na studij imala sam prilike upoznati izvanredne kolege i buduće suradnike, a kvalitetan odabir predavača iz raznolikih branši omogućio mi je da proširim područje znanja i djelovanja, poručila je Stephanie.

Stephanie Prekali

Stephanie Prekali je završila stručni preddiplomski studij Menadžmenta i produkcije u kulturi na PVZG-u | Foto: PVZG

Menadžeri u kulturi upravljaju galerijama, muzejima, nakladnicima, arhivima i knjižnicama. Postaju i menadžeri u kazališnoj, glazbenoj i filmskoj umjetnosti. Ovo je zanimanje idealno za kreativce koji žele spojiti svoju strast s jedne strane, i biznis s druge te žele postati menadžeri projekata, producenti, menadžeri festivala, istraživači kulturnog razvoja, administratori u kulturi, ili nešto sasvim drugačije.

Preddiplomski stručni studij Menadžmenta i produkcije u kulturi na PVZG-u traje tri akademske godine, a po završetku se stječe titula baccalaureus/baccalaurea menadžmenta i produkcije u kulturi. Više o ovom studiju potražite na web stranici PVZG-a.