Pretraga

Studenti revoltirani komunikacijom zagrebačkog SC-a: Web stranica je zastarjela, za društvene mreže ne znaju

A- A+

Kada bismo morali izdvojiti jednu studentsku muku koju bi mnogi voljeli zaobići, a ne mogu, onda bi to svakako bio susret sa studentskim centrom. Taj susret vrlo često izgleda bolno, a nerijetko se dogodi da imate potrebu to podijeliti s ostalima. Tako nam se javio nedavno i jedan student kojemu je bilo dosta zagrebačkog SC-a.

Foto: srednja.hr

Bilo da živite u studentskom domu ili radite uz studij, ma samo da i idete u državnu menzu, kad-tad  se morate susresti sa studentskim centrom. Još ako se kojim slučajem poželite uključiti u neki projekt ili akciju – jao vama. Ne bismo željeli generalizirati, zato što sasvim sigurno postoje i neke dobre i pozitivne strane, no ako zaista pogledate općenito stanje, nije bajno.

Studenti koji su više u kontaktu sa studentskim centrom su više i u kontaktu s raznim nelogičnostima koje SC servira studentima. Situacija naravno nije svugdje ista, no najveći studentski centar je onaj u Zagrebu, a izgleda da je u pitanju i centar koji budi najviše zlovolje kod svojih korisnika.

Kaotična i konfuzna web stranica

– Mislim da je zagrebački SC generalno gledajući na lošem glasu. Iako su neke pozitivne promjene zadnjih godina neosporne i pohvalne (kao što je mogućnost izdavanja e-studentskog ugovora i online plaćanje stanarine), ima još puno toga za napraviti da SC postane pravi ‘student-friendly’ servis. Tu prije svega mislim na komunikaciju sa studentima i na sadržaj koji SC nudi. Što se tiče komunikacije, dovoljno je samo pogledati njihovu web stranicu. Zastarjela, kaotična, konfuzna demode stranica. Nekada je doista teško naći aktualnu i točnu informaciju. Ako hoćete, primjerice, doznati kako radi koja menza, susrest ćete se s tri-četiri informacije i jednostavno niste sigurni koja od njih je ona prava. Mislim da bi po tom pitanju i obavještajna služba imala poteškoća, primijetio je Pavao, student filozofskog fakulteta.

Komunikacija između studenata i studentskog centra zaista je upitna – u većini slučajeva se morate nadati da će vam se netko smilovati i javiti na telefon, ili možda odgovoriti na mail, ali za to su već manje šanse. Pogotovo je problematično to što se nerijetko dogodi da dobijete različite informacije, ovisno o tome tko vam se javi.

Izdvojeni članak
student servis

Stigla velika promjena kod podizanja studentskih ugovora: Više nije tako jednostavno

Nedavno smo pisali o problemu s kojim su se susreli studenti koji su u vrijeme zimskog semestra bili na Erasmusu, a sada se povratku nemaju gdje vratiti – iako im je bilo rečeno da će biti mjesta za njih. Detaljnije o tome možete pročitati ovdje.

– Nadalje, u 2021. godini gotovo je nevjerojatno da jedan studentski centar koji je tu samo i upravo za studente nije u kontaktu s tim istim studentima preko društvenih mreža (prije svega na Facebooku i Instagramu). Uspostavljanje dijaloga sa studentima je bitno. Naravno, i sami su svjesni da se izlaženjem na društvene mreže otvara i ogroman prostor za kritike. Studenti bi mogli ostavljati komentare kojima se oni možda ne bi uvijek veselili. Unatoč tome, približavanje studentima je neophodno ako SC želi biti ‘student-friendly’ servis. Ne znam kako funkcioniraju ostali studentski centri u Hrvatskoj, ali znam da, primjerice, osječki SC ima tu komunikaciju. To nije ništa revolucionarno, to je minimum minimuma. Facebook stranica osječkog SC-a ima preko 20.000 pratitelja, što znači da očito postoji potreba, ali i interes da SC izađe na društvene mreže. Mislim da je prijeko potrebno dovesti stranicu u red i izaći na društvene mreže. Percepcija o SC-u bi se nedvojbeno poboljšala. Komunikacija sa zagrebačkim SC-om se uglavnom odvija preko Studentskog zbora, čiji je kredibilitet upitan, rekao nam je Pavao, student Filozofskog fakulteta.

Društvene mreže su svakako najbitniji način komuniciranja današnjice. Zaista, upravo to je mjesto gdje se najbrže i najlakše dolazi do informacija – jednostavno, uz tek nekoliko klikova, možete doći do svih informacija koje vas zanimaju. Usporedbe radi, u Rijeci postoji čak i odvojena Facebook stranica za student servis, gdje se na dnevnoj bazi objavljuju novi oglasi za posao. No, to nije jedina stvar koja je zasmetala našeg sugovornika.

Sadržaj SC-a?

– Druga stvar je sadržaj SC-a. SC ne nudi gotovo nikakav sadržaj, a po meni, to mu je jednako važna misija kao i administrativna pitanja. Imao sam priliku vidjeti kako funkcioniraju SC-i u inozemstvu. Studentski centar je tamo mjesto okupljanja studenata, ‘the place to be’. Čime se može pohvaliti zagrebački SC osim ponekim događajima koji obično ni nisu u njihovoj organizaciji već samo ustupljuju prostor? Zašto Pauk na Savi vječno zjapi prazan? Čemu služi ogromno dvorište SC-a? Zašto se taj prostor ne bi osmislio za studente? Čemu služe sve one ogromne prostorije unutar SC-a? Zašto SC ne bi postao mjesto gdje studenti vole ići? Chillati, hengati, odmarati, družiti se. Zaključno, SC je trenutno percipiran gotovo isključivo kao birokratska mašinerija mrzovoljnih djelatnika, a potencijal da to ne ostane tako je ogroman. SC još puno mora raditi na svojoj kvaliteti, mišljenje je Pavla.

U posljednjih godinu dana nije bilo puno prilika za organiziranje bilo čega, no istina je da ni situacija prije pandemije nije bila bitno drugačija – kada ste vi posljednji put bili negdje upravo zbog inicijative studentskog centra? U Zagrebu vjerojatno, niste. No, možda i dođe do nekog poboljšanja situacije, možda dođe do neke promjene. Možda ako nastavimo biti glasni i raditi buku, možda nas jednom i čuju!