Pretraga

Udarac za influencere: Instagram i u Hrvatskoj sakrio broj ‘lajkova’ na objavama

A- A+

‘Želimo da se vaši pratitelji fokusiraju na ono što dijelite, a ne koliko je ‘lajkova’ vaš post prikupio. Tijekom ovog testa samo osoba koja podijeli objavu može vidjeti ukupan broj ‘lajkova’ koje je ta objava dobila’, tako je u travnju Instagram opisao svoj novi test skrivanja broja ‘lajkova’ na objavama. Ovih dana brojač ‘lajkova’ Instagram je sakrio i u Hrvatskoj.

Foto: Tea Ovničević; srednja.hr

Od posljednjeg ažuriranja aplikacije Instagram, pojedini korisnici u Hrvatskoj više ne mogu vidjeti broj ‘lajkova’ na objavama unutar te društvene mreže. Među njima su i članovi naše redakcije.

Vaš broj ‘lajkova’ nije vidljiv drugima, ali vama jest

Da konkretnije pojasnimo: kada objave drugih korisnika gledamo s vlastitog profila možemo vidjeti popis korisnika koji su ‘lajkali’ određenu objavu, ali ne i njihov ukupan broj. Informacija koja stoji ispod fotografije glasi, primjerice, ‘Ivan Horvat i ostali označuju sa ‘sviđa mi se’.

Screenshot: srednja.hr

No, ukupan broj ‘lajkova’ i dalje je vidljiv korisniku koji je objavio fotografiju, a informaciju o ukupnom broju ‘lajkova’ možete dobiti klikom na korisnike koje su fotografiju označile sa ‘sviđa mi se’.

Screenshot: srednja.hr

Za sada samo test?

Kako piše specijalizirani portal TechCrunch, riječ je zapravo o testu koji je proljetos krenuo u Kanadi, a zatim se proširio na korisnike još nekoliko zemalja. Ovih dana testom je određen broj korisnika u svim zemljama svijeta.

Izdvojeni članak

[Zadatak dana] Da vas vidimo, influenceri: Znate li odgovor na ovo pitanje o Instagramu?

– Instagram želi da aplikacija bude mjesto na kojemu se korisnici osjećaju slobodni u izražavanju te se mogu fokusirati na fotografije i video sadržaj kojeg dijele, umjesto da razmišljaju o tome koliko će ‘lajkova’ postići. Korisnici i dalje mogu vidjeti tko je ‘lajkao’ njihove objave i ukupan broj ‘lajkova’ vidljiv im je nakon što dodirnu popis ‘lajkaša’. Gledatelji objave mogu vidjeti samo nekoliko imena zajedničkih prijatelja koji su objavu označili sa ‘sviđa mi se’. I oni mogu dodirnuti popis osoba koje su ‘lajkale’ objavu i ako to žele, mogu ih ručno prebrojati, pojasnili su iz Instagrama za TechCrunch.

Isti izvor navodi kako je ova novost, u zemljama u kojima se test do sada provodio, naštetila pojedinim influencerima. Mnogima od njih broj ‘lajkova’, važna stavka u poslovanju, pao je između tri i 15%.

No, nova značajka mogla bi povoljno utjecati na mentalno zdravlje ‘običnih’ korisnika – smanjit će kompetitivnost na Instagramu, budući da će korisnici prestati uspoređivati svoje brojke s brojkama popularnijih prijatelja ili onima javnih osoba. S druge strane, može se očekivati da će objave postati autentičnije jer glavni motiv dijeljenja sadržaja više neće biti broj ‘lajkova’ koje svi mogu vidjeti, piše TechCrunch.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap