Pretraga

Nastavnici pokrenuli peticiju, traže ukidanje dopunskog rada: ‘Otvara vrata neradu i neredu’

A- A+

Prema Zakonu o odgoju i obrazovanju, za učenika koji na kraju nastavne godine ima ocjenu nedovoljan iz najviše dva nastavna predmeta, škola je ‘dužna organizirati pomoć u učenju i nadoknađivanju znanja kroz dopunski nastavni rad koji je učenik dužan pohađati’. Nastavnička mreža ’45minuta’ pokrenula je peticiju kojom se traži ukidanje dopunskog rada.

profesor

foto: srednja.hr

Učenici koji iz najviše dva nastavna predmeta imaju zaključenu ocjenu nedovoljan, moraju na dopunski rad. Takva praksa provodi se od 2015. godine, a zamjena je za ljetni popravni rok

‘Šalje se potpuno pogrešna i nemotivirajuća poruka’

Nastavnička grupa ’45minuta’, koja na Facebooku broji 9.400 članova, pokrenula je peticiju kojom traži ukidanje tog dopunskoga rada, smatrajući da takva vrsta nastave ‘diskriminira redovite učenike i ne omogućuje jednako pravo na usvojenost sadržaja svim učenicima.’

– Učenicima koji su redovito prisustvovali redovnoj nastavi i imali mogućnost dopunske nastave, šalje se potpuno pogrešna i nemotivirajuća poruka. Poruka u kojoj kriteriji ne postoje i koja otvara vrata neradu i neredu u obrazovnom sustavu. Ministarstvo znanosti i obrazovanja treba nastojati vratiti prijašnje stanje u kojem su postojala dva popravna roka koja su učeniku i nastavniku omogućavala ujednačene kriterije tj. ispit pred tročlanim povjerenstvom što mu je dopunskim radom uskraćeno, stoji u tekstu peticije koju možete potpisati ovdje.

Uz navedeno, nastavnička grupa ’45minuta’ smatra da treba ‘jasno definirati i ujednačiti ostale poslove nastavnika kako ovaj općenit izraz ne bi otvarao prostor neujednačenim kriterijima zaduženja nastavnika.’

Izdvojeni članak

Pitali smo Ministarstvo s koliko se zaključenih jedinica ove godine pada razred

Dopunski rad uveden 2015.

Podsjetimo, od 2015. godine za učenike osnovnih i srednjih škola više ne postoji ljetni popravni rok. Te godine na snagu je stupila izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju prema kojoj se za učenika koji na kraju nastavne godine ima nedovoljan iz najviše dva predmeta u školi mora organizirati dopunski rad. To bi trebala biti, piše u Zakonu, svojevrsna ‘pomoć u učenju i nadoknađivanju znanja, a učenik je dužan pohađati taj dopunski rad. Dopunski rad traje između 10 i 25 sati po predmetu i odvija se u okviru 40-satnog radnog tjedna.

U slučaju da učenik tijekom dopunskog nastavnog rada ostvari očekivane ishode, učitelj, odnosno nastavnik zaključuje mu prolaznu ocjenu. Ako se učeniku od četvrtog do osmog razreda osnovne škole i učeniku srednje škole nakon dopunskog nastavnog rada ne zaključi prolazna ocjena, učenik se upućuje na popravni ispit koji se održava krajem školske godine, obično u kolovozu. Taj popravni ispit polaže se pred ispitnim povjerenstvom, a ocjena povjerenstva je konačna, piše u Zakonu.

Ukidanje dopusnog rada traži i Sindikat Preporod, koji će se s tim prijedlogom, kao i oko problema nerealnog ocjenjivanja tijekom online nastave, obratiti Radovanu Fuchsu.

– Nakon 35 nastavnih tjedana, osobito stresnih posljednjih, u dva do tri tjedna kada učitelji i nastavnici ne znaju ‘gdje im je glava’ od neophodnih ali i suvišnih administrativnih poslova, učitelje i nastavnike se zadužilo s više desetaka dopunskih nastavnih sati u kojima treba pokrpati rupe u znanju i s pozitivnom ocjenom učenika ispratiti u sljedeći razred. Pri tome ne samo da učitelje i nastavnike nitko nije ništa pitao, nego se odgovorni nisu zamarali ni pitanjem njegove provedivosti, a kamoli svrhovitošću i posljedicama, upozorio je predsjednik Sindikata Preporod, Željko Stipić.