Hrvatski učenici pokorili konkurenciju na prirodoslovnoj olimpijadi EU

Prirodoslovna olimpijada EU međunarodno je natjecanje učenika od 16 godina u znanju iz prirodoslovnih predmeta, fizike, kemije i biologije. Na ovogodišnjoj olimpijadi u Kopenhagenu sudjelovalo je 300 sudionika raspoređenih u 50 timova, iz 24 zemlje članice Europske unije. Hrvatski učenici ondje su zabilježili izvanredan rezultat, osvojivši zlatnu i srebrnu medalju.

Foto: Facebook, EUSO 2017. Copenhagen

Prirodoslovna olimpijada EU održavala se po 15. put zaredom, ove godine od 7. do 14. svibnja, a na njoj su hrvatski učenici podijeljeni u dva tima i u pratnji mentora s PMF-a, postigli su izvanredne rezultate.

Najbolji informatičari u državi idu na natjecanje u SAD i trebaju vašu pomoć

Dvodnevno natjecanje i kompleksni zadaci 

Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu obavijestio je kako su Luka Bulić Bračulj (III. Gimnazija, Split), Petar Škrobo (Gimnazija Matije Antuna Reljkovića, Vinkovci) i Paula Vidas (XV. Gimnazija, Zagreb) po prvi put za Hrvatsku osvojili zlatne medalje, a Domagoj Perković (III. Gimnazija, Split), Mislav Barić (III. Gimnazija, Split) i Klara Tomašković (XV. Gimnazija, Zagreb) osvojili su srebrne medalje. Ako uzmemo u obzir da je na olimpijadi sudjelovalo 300 školaraca, rezultat je tim više zapanjujuć. 

Medalje je najboljima uručio princ Joachim od Danske, mlađi sin kraljice Margrethe i princa Henrika. 

Samo natjecanje se odvijalo tijekom dva dana, a učenici su tijekom četiri sata natjecanja rješavali praktične problemske interdisciplinarne zadatke koji obuhvaćaju i isprepleću područja fizike, kemije i biologije. Zadatci u natjecanju od učenika iziskuju znanje, snalažljivost, spretnost, i preciznost u eksperimentalnom radu i obradi podataka te timski rad pri znanstvenom pristupu rješavanju problema.

Odabrana reprezentacija koje će nas predstavljati na informatičkim olimpijadama

Naši su učenici pokazali izuzetnu snalažljivost i spremnost za timski rad 

Hrvatski su učenici bili raspoređeni u dva tima te su u prvom zadatku istraživali fizikalna svojstva i kemijski sastav leda s Grenlanda te iz ostataka složenih molekula i uzorka iz ledenjačkih pukotina određivali koji organizmi su činili ekosustave Grenlanda u dalekoj prošlosti. 

U drugom zadatku učenici su istraživali sastav morske vodu u foto-bio reaktoru za proizvodnju algi te najpovoljnije uvjete njihova uzgoja u svrhu pročišćavanja otpadnih voda, kao i pogodnost različitih vrsta rakova veslonožaca pri prehrani riba u uzgoju. 

U pokusima su analizirani led star dvije tisuće godina uzorkovan na Grenlandu i alge iz morske vode uzorkovane na području morskog prolaza Kattegat između Danske i Švedske.
Naši su učenici pokazali izuzetnu snalažljivost i spremnost za timski rad pri rješavanju ovih zadataka, poručuju s PMF-a, odakle su u pratnji učenika bila tri mentora: Tajana Preočanin, Andreja Lucić i Filip Torić.

Odgovori