Lajk naš svagdašnji: Od Splita do Zagreba busom ili vlakom

Znate li što veže učenike, studente, umirovljenike i ostalu socijalno ugroženu gamad? Osim što nemaju novaca i što tamane K plus proizvode, na relaciji Zagreb – Split putuju vlakom HŽ-a ili busom ” Croatiabusa d.o.o poduzeća u stečaju”. Razlog tome je što je spomenuti dvojac najeftiniji. Studenti, đaci i penzioneri tako od Zagreba do Splita ( i obrnuto ) putuju za nekih stotinu kuna vlakom, dok za autobusnu kartu izdvoje oko sto i dvadeset kuna. Donosim Vam par osnovnih informacija o oba prijevozna sredstva koje bi vam mogle pomoći u odabiru. Iako je sam odabir poprilično lagan jer se rijetko dogodi da su na isti dan oba u voznom stanju, pa na kraju niti nemaš izbora.

Lajk naš svagdašnji: Moja djevojka nema što za obući

Croatiabus i mužikanti

Dakle Croatiabus je poduzeće koje je, ima neko vrijeme, u stečaju. Možda bi već i ranije otišlo u stečaj ali se bus na putu pokvario pa su zakasnili.

Prvo, ukoliko netko i sam poželi biti vozač autobusa u poduzeću Croatiabusa, evo par stvari koje bi ga budući poslodavac mogao pitati na intervjuu za posao:

– Kako se zove drugi CD Mate Miše Kovača i koje je točno godine izdan?

– Nabrojite četiri najprodavanija albuma kompilacija klapskih pjesama!

– Kako se zove otac prvog tamburaša Slavonskih Lola?

– I za kraj jedno manje bitno pitanje, imate li odgovarajuću vozačku dozvolu?

 Dakle ukoliko se odlučite na put do Zagreba ili Splita krenuti busom Croatiabusa, očekujte da ćete do svog odredišta napamet znati svaki stih svih pet pjesama koje si je vozač snimio na CD! To je izvrsna prilika za sve one koji to još nisu obavili da, osamsto puta za redom, preslušaju singlicu Mate Miše Kovača iz sedamdeset i druge za koju vozač drži da je vrhunac glazbene historije. Ukoliko Vam pak uleti neki vozač iz Slavonije mogli bi se tada upoznati i s bogatim opusom nekih njegovih Lola. Toliko će se puta zavrtiti u krug da će vam do Zagreba biti potpuno jasno što je pisac htio reći s onim metafizičkim stihom ”Tko te ima taj te nema!”

Croatiabus i geografija

Druga dobra stvar kod putovanja busom Croatiabusa je upoznavanje domovine. Kada kreneš na put tim busem nikada ne znaš koje ćeš novo mjesto upoznati – dok čekaš drugi bus da te pokupi. U principu na trasi od Zagreba do Splita ovaj se autobus može pokvariti bilo kad i bilo gdje, a uglavnom to i napravi. Neke su mu pozicije ipak osobito drage, ja sam sa istim busom već jedno pet puta zaglavio u blizini ” Mazzole ”. I dok čekaš da dva vozača skontaju vječito pitanje je li u pitanju žarulja ili akumulator, ti uživaš i upoznaješ se s ljepotama lijepe naše. Sve se na tim busevima redovito kvari osim radija, to je govno ukleto i nema žive sile da prekine vrtiti jednu od onih pet Mišinih himni.

Croatiabus i mehanika

Još je jedna stvar koja bi mogla donijeti prevagu u vašem izboru je vrijedno tehničko znanje kojega na putu možete steći. Kako nema dijela na tom busu koji bar dvaput za vožnje ne zašteka, na ovim putovanjima možete postati pravi mali automehaničari. Svaki put kada bus stane svi putnici okupe se oko motora, virkaju u cijevi i dobacuju zbunjenim vozačima moguća rješenja. To onda uglavnom nalikuje na javnu licitaciju: ” Sigurno je otiša altenator, ma kakav altenator akumulator je, nije nego ratkapa, ma svičica je!”.

Lajk naš svagdašnji: Iz škole u štalu - basna iz Hrvatske

HŽ kobajage nagibno- odskočni vlak

Znate li da je isti inženjer otac naših kobajage nagibnih vlakova i loptice skočice? Baš zbog toga ti nestašni vlakovi imaju tendenciju da svako toliko oop iskoče iz tračnica! Ono što je znakovito za naše nagibne vlakove jest to da oni to zapravo nisu! Nagibni vlakovi su vlakovi koji ulaze u zavoje pod određenim kutom i tako postižu velike brzine. No da bi tu tehnologiju koristili moraju imati stabilne i sigurne tračnice. Normalno, ovi mozgovi iz HŽ-a su nabavili za velike novce moderne nagibne vlakove a da uopće nisu ustanovili dali su oni ikako adekvatni za tračnice iz doba Franje Josipa. Tako da onaj obični ” spori ” vlak od Zagreba do Splita dođe za šest sati i dvadeset minuta, a ovaj ultrabrzi, nagibni za šest sati i petnaest minuta.

HŽ muzika

U usporedbi s busevima najveći blagoslov ovih kobajage nagibnih vlakova je to što ne puštaju muziku za vrijeme vožnje. Jest da, ukoliko ikada dođu, dođu sat vremena kasnije, ali barem ti dva dana u ušima ne odzvanja ”Ostalaa si uvijek ista, ta na na na.” Također bitno je i spomenuti da se u vlaku čovjek može komotno koristiti tolaetom. Vjerojatno su računali da ako zapnu koji dan u planini dobro je imati toalet.

Lajk naš svakdašnji: Naš mali Sulejman Veličanstveni

HŽ i mat’rijali

Zbilo se i to da sam par puta zapeo u vlaku. Samo u vlaku jednom kada zapneš, zapneš dobro. Ukoliko ne želite i Vi zapeti čitav dan negdje u blizini Knina, dobro je znati da smo ove vlakove nabavili iz Njemačke. Vlakovi su to koji su predviđeni za velike brzine u ravničarskim krajevima, građeni su od plastike i nisu nikako predviđeni za snježne nanose, prelagani su! Uzevši to u obzir naši su ih umovi odmah stavili na rutu kroz planinsku Liku gdje zimi zna biti i do metar snijega. Ne čudi onda podatak da su još valjda samo dva u voznom stanju. Kupovina ovih vlakova graniči sa ludilom i posve je prigodna za epizodu ”Na rubu znanosti ”, logična je kao da javni prijevoznik iz Slavonskog broda nabavi prekooceanski kruzer.

HŽ i tajming

Ukoliko Vas netko čeka u Zagrebu ili Splitu, te Vas pita kada bi trebali stići, najgora stvar koju možete napraviti je pouzdati se u raspored vožnje. Ukoliko to napravite onaj koji vas čeka će vas zasigurno poslati u pizdu materinu! Kao i mnoge stvari oko nagibnih vlakova i ovaj raspored pisan je čisto iz zajebancije. Doduše meni je jednom stigao točno u minutu na odredište – narednog dana.
Suma sumarum
Nadam se da sam Vam bar malo olakšao ovo vječito pitanje, teško poput onog je li na Croatjinom busu otišla žarulja ili akumulator. Ukoliko ste osoba koja voli glazbu ili niste posve gluhi svakako odaberite kobajage nagibni vlak. Ako pak sa knjigama ne volite u torbi nositi i glavu, onda je disko bus prava stvar za vas! Eto, uživajte u ljepotama lijepe naše i nadam se da vaš vlak neće poskočiti iz tračnica, nadati se samo možemo jer ionako nemamo izbora.

Pratite Lajk naš svagdašnji na Facebooku

Odgovori