Pretraga

Objavljeni odgovori na 46 važnih pitanja o nastavi u drugom polugodištu

A- A+

16. Možete li zatražiti prioritet pri cijepljenju odgojno obrazovnih radnika jer trenutno smo na zadnjem 7.  mjestu?

Odgojno-obrazovni radnici u prioritetnoj su skupini te će se poduzeti sve kako bi što prije bili cijepljeni.

17. Mogu li učenici doći u školu radi pisanih provjera znanja npr. iz matematike?

Mišljenja smo da nema zapreke za provjeru znanja u školskoj ustanovi, ali navedeno ovisi o stanju učenika i epidemiološkoj situaciji.

18. Mogu li učenici glazbenih odjela pri redovnim školama – koji inače imaju nastavu individualno od 18.1.2021. i dalje imati nastavu u školama?

U glazbenim školama/odjelima individualna nastava za učenika može se organizirati u skladu s Modelima i preporukama za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19, dakle o primjeni modela izvođenja nastave (A, B ili C) odlučuje škola u suradnji s osnivačem i nadležnim lokalnim stožerom, sukladno aktualnoj epidemiološkoj situaciji.

19. Može li nastavnik imati pravo na izbor da li raditi od kuće ili OBAVEZNO treba dolaziti na posao iako ne predaje učenicima 4.razreda (maturantima)? Ovisi li to isključivo o odluci ravnatelja ili nastavnici imaju pravo na izbor, jasno ukoliko imaju uvjete za rad od kuće?

Svi učitelji i nastavnici trebaju biti na svojim radnim mjestima u opsegu i terminu kako to odredi ravnatelj koji je odgovoran za dobro funkcioniranje škole. Učitelj/nastavnik zadužuje se na isti način kao da nema epidemije COVID-19, ali svaki bi učitelj/nastavnik trebao biti spreman i na promjene kao što su zamjene kolega, promjena modela izvođenja odgojno-obrazovnoga rada i sl. Ravnatelj je stručni i poslovni voditelj školske ustanove te je odgovoran za organizaciju cjelokupnog rada u školi. Na njemu je obveza da smanji rizik i sukladno epidemiološkim mjerama omogući izvođenje odgojno-obrazovnog rada.

20. Priprema li Agencija koja organizira natjecanja u suradnji s epidemiolozima okvir za održavanje natjecanja u školi? Naime, osnovna preporuka je da se u istoj prostoriji ne miješaju učenici iz različitih razreda pa nije jasno kako bismo organizirali natjecanje. Agencija za odgoj i obrazovanje će u suradnji s epidemiolozima odrediti okvir za održavanje natjecanja.

Preporuka je Stožera da se školska natjecanja odgode na nekoliko tjedana, za koje će se vrijeme, zahvaljujući i cijepljenjima, moći steći povoljna epidemiološka situacija.

21. Molim da se vodi računa i izborima za školske odbore koji se u mnogim školama moraju održati u veljači, a epidemiološki uvjeti su nepovoljni.

Postupak se može provesti online, ali mora se provesti u skladu s propisima i statutom škole. Postupak glasanja može biti organiziran fizički, uz pridržavanje svih epidemioloških mjera.

22. Tko će biti s učenicima s teškoćama u školi, ako su učitelji na radu od kuće ili online, a nemaju pomoćnika?

Učenicima s teškoćama u razvoju koji nemaju osigurane pomoćnike u nastavi ili stručne komunikacijske posrednike, škola može omogućiti dolazak u školu i sudjelovanje u online nastavi uz podršku stručnih suradnika, poštujući epidemiološke upute za sprečavanje i suzbijanje epidemije COVID-19.

23. Da li je Ekonomska škola Sisak na popisu škola za koje će se graditi nove zgrade.

Prema dostupnim informacijama, Ekonomska škola Sisak je pretrpjela teža oštećenja. Odluku o obnovi ili gradnji nove zgrade donijet će osnivač.

24. Što je sa završnim razredima u trogodišnjim zanimanjima? Pohađaju li oni nastavu uživo kao i četverogodišnja zanimanja ili pohađaju nastavu na daljinu?

Ravnatelj, u suradnji s osnivačem i lokalnim stožerom civilne zaštite, a sukladno epidemiološkoj situaciji, donosi odluku o modelu izvođenja nastave.

25. Škole još uvijek nisu dobile nikakav službeni dokument o online nastavi za više razrede osnovne škole. Nadamo se kako se neće nastaviti praksa da se ravnatelji moraju informirati preko medija o odlukama Ministarstva te da će se to u budućnosti to ispraviti.

Mogućnost izvođenja nastave po jednom od ponuđenih modela za vrijeme pojačanih epidemioloških mjera propisana je u dokumentu: ‘Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2020./2021.’ dostupnom na poveznici. O primjeni pojedinog modela (A, B i C) odlučuje škola u suradnji s osnivačem i nadležnim lokalnim stožerom.

26. Da li se proširuju kapaciteti Carnetovog servera, budući da se očekuje puno veće opterećenje mreže?

Prema dostupnim informacijama, CARNet je osigurao sve preduvjete za izvođenje nastave i uz veće opterećenje mreže. Korisničku potporu pruža CARNet-ov helpdesk na telefonski broj 01 6661 555 te mailom na [email protected].

27. Što sa školama koje rade u unajmljenim prostorima (i s kojima dijele osnivača), a koje nemaju evakuacijske planove u slučaju potresa? U ponedjeljak ste predvidjeli vježbe, a mi neki djelujemo u zgradama gdje doslovno nitko ne zna niti koji su nosivi zidovi. Tko je odgovoran složiti protokol u takvom slučaju?

Sukladno propisima, za sigurnost prostora i zaposlenika, kao i plan evakuacije nadležan je poslodavac.

28. Može li se s teleoperaterima dogovoriti da SIM kartice u tabletima učenika imaju više gigabajta internetskog prometa? Online nastava djeci prebrzo potroši internet, a nemaju svi kod kuće vlastitu mrežu. Suočili smo se s tim problemom u prosincu.

SIM kartica je namijenjena prvenstveno onima koji kod kuće nemaju pristup Internetu i zahvalni smo teleoperaterima koji nam bez naknade ustupaju svoje usluge. U slučaju da učenici potroše promet koji im je mjesečno na raspolaganju, usluga će mirovati do početka sljedećeg mjeseca. Ne postoji automatsko uključivanje dodatnih usluga. U navedenom periodu učenici će i dalje moći koristiti stranice obrazovnog sadržaja koje su u okviru besplatnog pristupa. Pozivamo učenike da promet na SIM karticama isključivo koriste za potrebe nastave na daljinu. Molimo Vas da upit teleoperaterima o funkcioniranju SIM kartica ili sa zahtjevom za dodatne SIM kartice, šaljete sa službenih e-mail adresa s domenom @skole.hr.

29. Može li osnivač privatnih škola donijeti odluku da učenici viših razreda (OŠ) idu u ponedjeljak uživo na nastavu ako su ispunjeni svi uvjeti?

Da, ali ukazujemo na potrebu konzultacije s epidemiološkom službom pri nadležnom lokalnom stožeru civilne zaštite.

30. Jeste li razmišljali, zbog manjih troškova, da sve škole koje se budu morale raditi iz temelja rade po istom projektu, ubazavajući samo razlike u kvadraturi zbog različitog broja učenika?

U dogovoru s osnivačem odlučit će se o najboljem modelu obnove i gradnje škola.

Za nastavak čitanja kliknite ikonu ‘nastavak teksta’.