Pretraga

Objavljeni odgovori na 46 važnih pitanja o nastavi u drugom polugodištu

A- A+

31. Zanima me da li pozvati učenike glazbene škole na nastavu fizički kad znamo da dolaze iz različitih škola i različitih uzrasta?

Preporuka Ministarstva je da se u prvome tjednu u glazbenim školama/odjelima po modelu A provodi samo individualna nastava za učenike. Vezano uz daljnju provedbu nastave, o primjeni modela izvođenja nastave (A, B ili C) odlučuje škola u suradnji s osnivačem i nadležnim lokalnim stožerom, sukladno aktualnoj epidemiološkoj situaciji.

32. Što je s učenicima koji su do sada bili tretirani kao vulnerabilni i imali nastavu na daljinu?

Postoji li mogućnost dodatnog plaćanja za rad s učenicima na daljinu dok su svi ostali na nastavi u školi? Dodatni rad postoji u drugačijem načinu praćenja, provjera i komunikaciji. Za učenike koji spadaju u izrazito vulnerabilnu skupinu, nastava se organizira kao nastava na daljinu, a učitelji i nastavnici pružaju im pomoć i podršku te prate njihovo napredovanje, a sve u skladu sa zaduženjima koje određuje ravnatelj.

33. Što ako roditelj ne želi pustiti svoje dijete u školu? Radi se o maturantu koji bi trebao doći u školu.

Učenik ima obvezu pohađanja nastave, a roditelj ima obvezu opravdati svoje dijete u slučaju bolesti ili zatražiti izostanak sukladno odredbama Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.

34. Kakav je stav MZO oko dolaska studenata Učiteljskog fakulteta ne redovnu praksu u osnovne škole?

U Uputama za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021. navedeno je sljedeće: “Studentsku praksu moguće je organizirati sukladno Preporukama za preddiplomsku, diplomsku i poslijediplomsku nastavu na visokim učilištima (sveučilišta, veleučilišta i visoke škole) s obzirom na epidemiju COVID-19 te sukladno ovim uputama, ali ipak kada je to nužno potrebno te kada se praksa ne može odgoditi. Kontakte i zaduženja pojedinog studenta, kada je god moguće, preporučljivo je ograničiti na jednu odgojno-obrazovnu skupinu djece te je preporučljivo ograničiti broj u istom razdoblju prisutnih studenata, primjereno preporukama o održavanju fizičke distance.”

U skladu s Uputama, svakako preporučamo da pratite trenutačnu epidemiološku situaciju te da u dogovoru s ravnateljima škola donesete odluku može li se praksa eventualno odgoditi do poboljšanja epidemiološke situacije. U dogovoru s učiteljima, studentska praksa može se izvesti i online.

35. Zašto Zadarska županija treba online nastavu u višim razredima kad je epidemiološka situacija bolja nego je bila u 1. polugodištu?

Ravnatelj, u suradnji s osnivačem i lokalnim stožerom civilne zaštite, a sukladno epidemiološkoj situaciji, donosi odluku o modelu izvođenja nastave.

36. S obzirom na to da se u ovakvim okolnostima vrlo često naglašava psihološka potpora za djecu u ovim okolnostima, zanima me hoće li Ministarstvo konačno dozvoliti zapošljavanje dodatnih stručnih suradnika u školama sukladno Državnom pedagoškom standardu s obzirom na to da ih u školama kronično nedostaje?

Ministarstvo kontinuirano odobrava zapošljavanja stručnih suradnika te je njihovo zapošljavanje bilo moguće i temeljem mjere HZZ-a. Na žalost, zbog nedostatka stručnih suradnika nije bilo moguće realizirati planirani broj zapošljavanja.

37. Zanima me kako postupiti sa nastavnikom koji ima više kroničnih bolesti i traži da radi na daljinu, a učenici su u školi?

Hrvatski zavod za javno zdravstvo je dana 2.9.2020. objavio dokument Bolesti i zdravstvena stanja koja mogu povećati rizik za teže oblike bolesti Covid-19. te dana 1.9.2020. dokument Izabrana zdravstvenoorganizacijska pitanja vezana uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021. u kojem se predlaže da u sklopu svoje djelatnosti/svojeg djelokruga rada nadležni specijalist medicine rada bude konzultiran za eventualnu provedbu pregleda zaposlenika škole, izdavanje uvjerenja o zdravstvenoj odnosno radnoj sposobnosti. Učitelji/nastavnici koji spadaju u izrazito vulnerabilne skupine mogu, sukladno nastavnom predmetu, ali i dobi učenika koje poučavaju, izvoditi nastavu na daljinu u skladu s potrebama i mogućnostima o čemu odlučuje ravnatelj.

38. Pretpostavljam da od ponedjeljka ponovno šaljemo izvješće o epidemiološkoj situaciji u školi?

Obrazac o epidemiološkom stanju u školama više nije potrebno ispunjavati s obzirom da podatke dobivamo putem e-matice i HZJZ-a. Podaci o modelima i zaraženima objavljivat će se na dnevnoj bazi na stranici i-nastava.gov.hr.
Ovim putem podsjećamo na obvezu ispunjavanja obrasca u svrhu praćenja odabira modela provođenja
nastave u školskoj godini 2020./2021. Obrazac je potrebno ispuniti svaki put ukoliko dođe do promjena modela nastave uslijed epidemiološke situacije i promijenjenih organizacijskih mogućnosti škole.

39. Kako se obračunava plaća nastavnicima koji rade online nastavu od kuće?

Plaća se obračunava sukladno zaduženju nastavnika.

40. Kako će se izvoditi nastava stranih jezika, vjeronauka i informatike za učenike od 1. do 4. razreda OŠ?

U Uputama za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021., sve su mjere propisane na način da se djeci i mladima s maksimalnom mogućom sigurnošću osigura nastava u ustanovama, a ne na daljinu. Svaki razredni odjel boravi u jednoj prostoriji (učenici ne mijenjaju učionicu niti u predmetnoj nastavi). Nadalje, preporučuje se u svakoj pojedinoj ustanovi kada je god to nužno i moguće kako bi se osigurala što veća socijalna distanca sljedeće: izbjegavati fizički kontakt djece i učenika iz različitih odgojnoobrazovnih skupina/razrednih odjela u dječjim vrtićima pri izvođenju kraćih programa s djecom predškolske dobi te u školama tijekom izvođenja izborne nastave, nastave stranih jezika, fakultativne nastave, dodatne i dopunske nastave, programa produženog boravka, programa produženog stručnog postupka, nastave jezika i kulture nacionalnih manjina po Modelu C, pripremne i dopunske nastave hrvatskoga jezika za djecu koja ne znaju ili nedovoljno znaju hrvatski jezik i slično. Dakle, u vrijeme epidemije, izvođenje izborne nastave moguće je organizirati isključivo za učenike jednog razrednog odjela ili na način da jedan dio učenika prati nastavu u školi, a drugi na daljinu.

41. Može li nastavnik raditi kombinirano, tj. prema potrebi dolazi raditi u školu, ali može i od kuće i o tome se vodi evidencija rada poradi plaćanja prijevoza i eventualnog smjenskog rada? Moraju li stručni suradnici raditi čitavo vrijeme u školi?

Svi učitelji i nastavnici i stručni suradnici trebaju biti na svojim radnim mjestima u opsegu i terminu kako to odredi ravnatelj koji je odgovoran za dobro funkcioniranje škole. Učitelj/nastavnik zadužuje se na isti način kao da nema epidemije COVID-19, ali svaki bi učitelj/nastavnik trebao biti spreman i na promjene kao što su zamjene kolega, promjena modela izvođenja odgojno-obrazovnoga rada i sl. Ravnatelj je stručni i poslovni voditelj školske ustanove te je odgovoran za organizaciju cjelokupnog rada u školi. Na njemu je obveza da smanji rizik i sukladno epidemiološkim mjerama omogući izvođenje odgojno-obrazovnog rada.

42. Gdje su laptopi za nastavnike koji su trebali biti isporučeni od 28.-30.12.2020?

CARNet je početkom 2020. tražio ravnatelje škola da u sustavu evidentiraju laptope prema učiteljima i nastavnicima kojima su dani na korištenje. Nakon toga, CARNet je usporedio tu evidenciju s podacima o isporučenim laptopima te broju učitelja i nastavnika po školi unesenim u e-Maticu, vodeći računa o osobama koje rade na dvije ili više škola te na taj način došao do izračuna potrebnog broja laptopa na svakoj školi u drugom krugu isporuke. Vezano za tekuću školsku godinu CARNet u sklopu projekta e-škole provodi nabavu prijenosnih računala za nastavnike. Broj računala će ovisiti o iskazanim potrebama s obzirom na to da je prošle godine nabavljeno 26.350 računala za nastavnike. Navedeno se financira u sklopu projekta e-škole koji vodi CARNet, a financira se iz Europskoga socijalnog fonda. U tijeku je isporuka laptopa.

43. Kada ćemo otprilike dobiti odgovor jesu li nam prihvaćeni zahtjevi za proširenje djelatnosti, tj. za uvođenje novih zanimanja?

Ministarstvo je do kraja prosinca 2020. godine zaprimilo sve zahtjeve škola za uvođenje novih obrazovnih programa te je sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi u tijeku postupak ishođenja prethodne suglasnost ministra nadležnog za financije za proširenje djelatnosti škola izvođenjem novih programa. Nakon dobivene prethodne suglasnosti, Ministarstvo će obavijestiti škole o prihvaćanju zahtjeva.

44. Na koji e-mail možemo postaviti pitanja tijekom slijedećih tjedana ako nešto zašteka?

Na mail adresu [email protected] možete uputiti svoja pitanja.

45. Da li je potrebno da nastavnici koji rade online od kuće potpišu izjavu o radu od kuće?

O navedenom odlučuje ravnatelj.

46. Može li škola u drugome polugodištu primiti učenika iz Sisačko-moslavačke županije koji je preselio u drugi dio RH?

Može. S obzirom na to da su nakon potresa oštećene škole u nemogućnosti raspolagati dokumentacijom učenika, a i mnogi su učenici ostali bez svoje osobne dokumentacije, škola koja upisuje učenika može i naknadno, kad se za to stvore uvjeti, zatražiti dostavu dokumentacije za učenika kojega upisuje.