Preko 8 posto učenika na probnom eseju nije dobilo ni jedan bod: Poznat je i prosječan broj bodova

Čak 693 učenika na A razini i 355 na B razini probnog eseja dobila su nula bodova. Odgovorili su tako iz Ministarstva na naš upit te naglasili kako nijedan bod nisu dobili oni učenici koji nisu napisali dovoljan broj riječi, kao i oni koji su esej prepisali.

foto: srednja.hr

Niti jedan bod na probnom eseju nije dobilo čak 1.048 učenika. Budući da ga je pisalo 12.192 učenika, to znači da je nula bodova dobilo gotovo 8,6 posto maturanta.

Tako se barem može zaključiti iz odgovora Ministarstva znanosti i obrazovanja na naš upit o rezultatima.

Ovakve pripreme za esej iz Hrvatkog još niste imali: Besplatne su i online, a održavaju ih glumci

– Na A razini od 9525 učenika koji su pristupili pisanju eseja 186 učenika nije predalo esej. 693 učenika su dobila 0 bodova. Prosječan broj bodova na A razini (bez učenika koji su dobili 0 bodova) je 25,46, a prosječan broj bodova s učenicima koji su dobili 0 je 23,56, otkrivaju iz MZO-a.

Najveći mogući broj bodova je 40, a prosječni broj bodova na B razini još je i niži nego na A.

– Na B razini od 2667 učenika koji su pristupili pisanju 91 učenik nije predao esej. 355 učenika je dobilo 0 bodova. Prosječan broj bodova na B razini bez učenika koji su dobili 0 bodova je 23,06, a prosječan broj bodova s učenicima koji su dobili 0 je 19,88, kažu iz Ministarstva.

Najteže im idu razumijevanje i upotreba književnog jezika

Pojašnjavaju kako su učenici su vrednovani, kao na pravoj državnoj maturi, prema sljedećim sastavnicama:

A – poznavanje i razumijevanje polaznog teksta (predstavljanje epohe, interpretacija polaznog teksta, povezivanje polaznog tekst s djelom u cjelini, portretiranje likova, usporedba polaznih tekstova, povezivanje polaznih tekstova s drugim djelima slične tematike i potkrijepljenost iznesenih tvrdnji)

B – povezanost teksta (oblikovanje teksta i prikladan stil pisanja)

C – upotreba hrvatskog standardnog jezika (pravopisna, morfološka, sintaktička i leksička točnost)

– Tradicionalno, učenicima su najzahtjevnije A i C kategorija, ističu.

Ogroman broj prepisivača?

Otkrili su i zašto toliko učenika nije dobilo niti jedan bod.

Prema brojci MZO-a, preko 1.500 maturanata nije predalo esej: Za tehničke poteškoće krive - loš kućni internet

– Nula bodova dobili su eseji učenika koji su esej prepisali ili nisu napisali dovoljan broj riječi u eseju. Prepisanost eseja utvrdili su ocjenjivači probnog eseja koji su prepoznali podudarnost između napisanog teksta i raznih priručnika za maturu ili preko softvera koji provjerava autentičnost teksta. Nula bodova (zbog prepisanosti i nedovoljnog broja riječi) dobilo je ukupno 693 učenika na A razini te 355 učenika na B razini, ističu iz MZO-a.

Pitali smo ih i koliki je konačan broj učenika kojima je esej vrednovan i koji su dobili povratnu informaciju o tome kako su napisali esej, jer su učenici koji se nisu uspjeli prijaviti u sustav eseje mogli slati i u danima nakon termina pisanja.

– Nije točna informacija da su se u okviru ovog projekta vrednovali eseji koji su predani nakon roka za predaju, već je NCVVO omogućio da učenici u okviru projekta U Centru mature napišu esej prema njihovom esejskom zadatku i pošalju im ga na vrednovanje, odgovaraju.

Dodaju da se ukupno prijavilo 13.180 učenika te da je esej napisalo i predalo na vrednovanje njih 11.915.

Dobili 2,5 puta više bodova od maksimuma: Radilo se o tehničkoj pogrešci

Zanimalo nas je i kako su neki učenici dobili čak 100 bodova kad je maksimum trebao biti 40.

[Zadatak dana] Odgovorite na pitanje o ulomku iz lektire koja je bila tema današnjih probnih eseja

– Nije nam poznata situacija da je netko dobio 100/40 bodova. Međutim, ako je učenicima bio različit broj bodova na različitim mjestima, radilo se o tehničkoj pogrešci koja se dogodila kod vrlo malog broja učenika te im je objašnjeno koji je broj bodova točan, ističu iz Ministarstva.

Podsjetili su da je ovo prvi put u Hrvatskoj da se provelo neko online testiranje s tako velikim brojem pristupnika te zahvalili svima na razumijevanju zbog manjih tehničkih teškoća.

– Ponavljamo kako je cilj probnog online eseja bio testirati mogućnosti online provedbe državne mature i pomoći učenicima da se što kvalitetnije pripreme za ispit državne mature iz Hrvatskoga jezika. Riječ je o testnom sustavu te ćemo sve prijavljene poteškoće analizirati i naučene lekcije primijeniti u budućem radu, zaključuju.

Za državnu maturu pripremajte se i rješavajući zadatke u podtemi #Državna matura našeg sustava kvizovi.srednja.hr.

 

 

Sve informacije o maturi s podijelite s kolegama i saznajte u Facebook grupi Maturanti 2019./2020.

Odgovori