Pretraga

Intervju s novim ravnateljem MIOC-a: ‘Školi treba cijeli ravnatelj no želim i dalje predavati’

A- A+

Josip Harcet prije mjesec dana postao je ravnateljem XV. gimanzije Zagreb, koja glasi za jednu od najboljih srednjih škola u Hrvatskoj. Profesor je matematike te se nada da će, unatoč ravnateljskim obavezama, biti u mogućnosti predavati bar jednom razredu kako bi ostao u kontaktu sa strukom. Od 1992. godine priključio se programu međunarodne mature te je predavao u najboljim internacionalnim školama u Norveškoj, Austriji i Njemačkoj. Ipak smatra da je MIOC bio i ostao njegova škola, stoga se vratio u istu. U razgovoru nam je podrobnije objasnio kako funkcionira IB program te kakve planove ima s XV. gimanzijom.

Novoizabrani ravnatelj XV. gimnazije, zagrebačkog MIOC-a, Josip Harcet nam je predstavio International Baccalaureate program, svoje planove s XV. gimnazijiom te otkrio zašto su upravo njihovi učenici među najboljim studentima na FER-u, ali i drugim fakultetima.

Izdvojeni članak

Zbog navale Ministarstvo tražilo povećanje kvota u zagrebačkom MIOC-u

S: Profesor ste matematike, možete li nam reći u čemu je njena važnost?

Jako je velika korelacija biti dobar u matematici i biti dobar u još nečemu. Matematika je nešto kao bazični sport, jer ako vam je bazični sport dobar onda ćete biti uspješni i u drugima. Tako je i matematika bazična disciplina za sve ostale. Ona je način razmišljanja, što ne shvaćaju mnogi učenici kad kažu ‘ma što će to meni u životu’. Naši učenici svakodnevno praktički pokazuju da im sve ide lakše od ruke ako im je gradivo iz matematike dobro posloženo.

S: Gdje ste sve predavali i zašto ste se iz inozemstva vratili raditi u MIOC?

MIOC je bio i ostao moja škola. Završio sam tu školu davne 1983., radio u njoj dugi niz godina i onda otišao van čisto zbog nužde. Vratio sam se tu između ostaloga jer vlada pozitivna klima i atmosfera. Riječ je o dobroj i zdravoj konkurenciji i dobrom timskom radu.

Zahvaljujući IB programu radio sam u najboljim internacionalnim školama u Norveškoj, Austriji i Njemačkoj, a među njima je Red Cross Nordic United World College.

Izdvojeni članak

Pismo maturanta Mioca profesorici: “Nemojte vrijeđati mlade – to je protuzakonito”

S: Od kad ste u IB Diploma programu i jeste li morali prolaziti ikakvu edukaciju?

U IB Diploma programu sam od 1992. godine, to jest priključio sam se godinu dana nakon što je isti uveden u XV. gimnaziju. Za profesore koji su se htjeli uključiti organizirani su seminari iz engleskog jezika kako bi se otkrilo mogu li na istome držati nastvu. Nije bila riječ o strogoj formi, nego su se provodili interni i eksterni seminari, kao i edukacije u inozemstvu. No, stručna usavršavanja se provode kroz cijelu godinu.

S: Koje su prednosti polaganja međunarodne mature?

Prvo je uveden IB Diploma program koji obuhvaća učenike trećeg i četvrtog razreda, a od 1996. godine u našoj školi učenici prva dva razreda mogu pohađati IB Middle Years program. Riječ je o programu međunarodne mature u kojemu učenici sami biraju predmete za svoju diplomu.

Ostvarenjem dobrog uspjeha na završnom ispitu međunarodne maturi u mnogim će zemljama imati prednost prilikom upisa na fakultete ili neće plaćati puni iznos školarina.

Izdvojeni članak

Učenici XV. gimnazije godinama uplaćuju novac, a ne znaju u koju svrhu

S: Koja je razlika između Middle Years i Diploma programa?

Middle Years obuhvaća razdoblje od šestog razreda osnovne, do drugog razreda srednje škole. U Hrvatskoj OŠ Matija Gubec provodi spomenuti program od šestog razreda i mi smo povezani s njima, kako bi se cijeli program mogao pohađati u Zagrebu. U ovom programu učenici imaju osam grupa iz kojih biraju predmete, takozvani oktagon.

Što se tiče Diploma programa, tu postoji heksagon koji se sastoji od sljedećih područja: jezik A (maternji) i B (strani), socijalne znanosti, prirodne znanosti, matematiku i umjetnost. Ipak izbor predmeta varira od škole do škole, ovisno o njenom kadru i mogućnostima izvođenja nastave. U tom periodu učenici slušaju izabranih šest predmeta, s tim da postoji viša i standardna razina.

S: Po kojem principu biraju predmete u iz heksagona i u kojem omjeru moraju biti razine?

Učenici moraju imati šest predmeta, to jest iz svake grupe izaberu po jedan. Iz umjetnosti ne moraju izabrati predmet, ali onda moraju uzeti dva iz neke od preostalih grupa. Isto tako moraju uzeti minimalno tri ili maksimalno četiri predmeta na višoj razini. Prema tome ovisi i broj sati u tjednu, jer standardna razina znači i manji broj sati.

Izdvojeni članak

Odgovor nastavnice učeniku iz MIOC-a: ‘Samo da ušutkam onaj glasić u tebi’

S: Kad polažu ispite i na koji se način ocjenjuju?

U Middle Yearsu se normativnim ocjenjivanjem dodjeljuju nivoi za različite kriterije,a samo se završne ocjene formiraju prema unaprijed određenoj tablici za svaki predmet. Međutim u IB Diploma programu ocjene su od 1 do 7, s tim da su 1 i 2 neprolazne ocjene.

Na Diploma razini ispiti se polažu tijekom svibnja, no mi organiziramo simulacije ispita kako bi učenici ostvarili bolje uspjehe. Inače je interna stvar škole kako će oni organizirati, i hoće li uopće organizirati, probne ispite. Samo su dužni obaviti ispitni rok.

S: Tko može upisati IB programe?

Nije nužno da oni koji upisuju Diploma program imaju završen Middle Years. Učenici mogu prve dvije godine pohađati nacionalni program zatim se odlučiti za IB. Prije nego što se upišu na neki od ova dva programa, moraju položiti prijemni ispit. Isto tako nakon Middle Yearsa mogu zadnja dva razreda pohađati po nacionalnom programu te normalno polagati državnu maturu.

Izdvojeni članak

MIOC uveo e-imenike: Ravnateljica oduševljena, učenici frustrirani

S: U kojem će smjeru XV. gimnazija krenuti pod Vašim upravljanjem?

Prvi plan je osvjestiti strukture, odnosno javnost na kvalitetu MIOC-a. Budući da iza sebe imam iskustvo u najboljim europskim školama, slobodno mogu reći da nismo svjesni koju kvalitetu imamo. No pojavom na bilo kojem kongresu često osvajamo nagrade i rema tome se vidi uspjeh XV. gimnazije.

Druga stvar je ta što planiram redizajn web stranice na kojoj će biti zabilježeni svi uspjesi naših učenika, kao i mnoštvo video klipova. Kako provodimo program rada s darovitim učenicima, ideja nam je jednog dana postati centar izvrsnosti, prvenstveno u prirodoslovlju i informatici. No naši su učenici izvrsni u svemu uključujući ples, pjesmu i sport i tako dalje.

Također trebamo popisati bivše učenike naše škole kako bi utvrdili koji su fakultet završili, gdje su sada i što rade. U mojoj generaciji je u svakom razredu bilo po nekoliko učenika koji su završili medicinu, a već znamo da su najbolji studenti na FER-u upravo iz naše škole.

S: Hoćete li nastaviti predavati iako ste sad na poziciji ravnatelja?

Što se mene tiče ja bih najradije predavao bar jednom razredu te na taj način ostao u kontaktu sa strukom, ali je ovo prevelika škola i jako puno stvari se događa pa je dosta teško. MIOC definitivno zahtjeva cijelog ravnatelja. Kad se uhodam i bolje vidim kako sustav funkcionira, rado bih predavao, ali ćemo to vidjeti.

Intervju s novim ravnateljem MIOC-a: ‘Školi treba cijeli ravnatelj no želim i dalje predavati’
Share via
Copy link
Powered by Social Snap