Pretraga

Fenomen Biebera: Kako se postaje zvijezda Y generacije

Justin Bieber dolazi u Hrvatsku. Bez obzira što mislite o njegovoj glazbi ili pojavi uopće, dolazak Justina Bibera u Hrvatsku je velika vijest. Ne događa se tako često da zvijezda A liste, što Bieber sigurno jest,  dolazi u našu kuću na kraju sela. Čak i ako imate više od 14 godina i nemate mliječne zube već dvoznamenkasti broj mjeseci, priča o uspjehu Justina Biebera je fascinantna. 

Flickr

Justin Bieber je fenomen. Da se razumijemo, Bieber je muzički talentiran, ali ono što ga čini posebnim nema nikakve veze s glazbom. 

Justin Bieber ima nevjerojatnu sposobnost da kod ljudi izaziva emocije. Video za pjesmu Baby, s kojom se 2010. probio na internacionalno tržište je s više od pet milijuna dislajkova najomraženiji video na YouTubeu. Čovjek bi rekao da se radi o videu ISIS-ove propagande, a ne trinaestogodišnjaku koji pjeva pjesmu o prvoj ljubavi.

S druge strane, isti taj video pregledan je 1,25 milijardi puta. Za svakog hejtera Biebs ima armiju tinejdžerica koje ga obožavaju istim žarom s kojim zombiji čeznu za ljudski mesom.

Toliki raspon ljudskih emocija sigurno ne proizlazi iz Bieberove glazbe ili frizure. 

Bieber je fenomen zbog načina na koji je postao fenomen.

Nova generacija

Justin Bieber s glazbom nije otkrio toplu vodu. Glazba poput njegove sluša se oduvijek. Boy-bend-teenage-hearthrob šema je viđena i prožvakana, od Backstreeta i Nsyca, pa Justina Timberlakea, Ushera i One Direction. 

Što se muzike, pa i stila i komercijalnog ‘appeala’ tiče, Bieber je isti kao i milijun muzičkih točaka prije njega. Neki su probavljeni i ispljunuti, neki su postali ikone pop-kulture, ali nitko ih nije mrzio kao što se mrzi Justin Bieber. Backstreet Boyse nitko nije mrzio tolikim žarom. Oni koji ih nisu voljeli, samo su ih ignorirali.Jednostavno nisu bili bitni. Ali Bieber…

Bieber je došao na scenu na drugačiji način od pop zvijezda prije njega. Prije Biebera zvijezde pop zvijezde su nastajale su tvorničkim putem, njihova glazba i pojava bili su upakirani komercijalni proizvodi. Imali smo uvid samo u krajnji proizvod. Producirane spotove na MTV-u, namještene intervjue i ušminkane fotosešne. 

Na proizvod se ne možeš naljutiti. Možeš ga kupiti ili ne. 

Daleko od toga da Bieber nije proizvod, ali njegovo dizanje kroz glazbenu industriju potpuno je drugačije od njegovih prethodnika. Justin Bieber je prva teen zvijezda jedne nove generacije tinejdžera, ali nije promijenio poruku, promijenio je medij.

YouTube hit

Justin Bieber nije poseban zbog svoje glazbe, karizme ili ljepote. Poseban je jer je razbio uhodani okvir proizvodnje pop glazbe.

Jednostavnije, poseban je zbog YouTubea.

Justin je otkriven tako što je njegova majka na YouTube postavljala videe svog sina kako izvodi obrade popularnih pop pjesama. Mladi Justin je bio sladak dečko i lijepo je pjevao. Njegovi su se videi brzo proširili. Godine 2008. došli su i do menadžera Scootera Browna koji je blisko surađivao s Usherom. Brown je odmah uvidio potencijal mladog Justina i uvjerio ga da potpiše ugovor s njim. Uz pomoć Browna i Ushera, Justin Bieber postao je svjetska pop senzacija.

Činjenica je da su Justinovi videi bili vrlo uspješni i prije no što je dobio poguranac u mainstream. Možda su bili popularni zato što je Justin bio tako mlad, pa je ljudima bilo zabavno gledati dječačića kako pjeva. S druge strane na internetu se mogu naći nebrojena talentirana djeca koja su iznimno talentirana.

Možda je tajna njihova uspjeha u tome što je Bieber izabirao pjesme starijih, etabliranih glazbenika koji su govorili o tematici koja nije svojstvena njegovom dobu. Možda je bio šok gledati dječaka iz susjedstva koji pjeva o kompleksnim, odraslim temama.

To na kraju i nije bitno. Najbitnije je bilo to što je Bieber očito imao nešto, što se kod drugih pop zvijezda gradilo umjetno i postupno. Justin je imao dobru analitiku. S malim resursima, njegova je glazba došla do velikog broja ljudi. Nitko nije sumnjao da će uz pravu podršku i iskusna leđa postići puno.

Dislike gumb

Možda najindikativnija stvar u priči o uspjehu Justina Biebera je dislike opcija na YouTubeu.

Justin je u centar pažnje došao zaobilaznim putem. Nije morao ići u Disneyjeve talent emisije i pjevati dječje pjesme, ni glumiti u dječjim serijama pa onda u kasnoj adolescenciji šokirati javnost propupalom seksualnošću poput mnogih zvijezda prije njega.

Justin je u domove i uši svojih obožavatelja došao bez posrednika. YouTube je obilježio cijelu njegovu karijeru i to je ono što ga čini posebnim. Ciljana publika Justina Biebera je internetska generacija. To su klinci koji ne vise pred telkom i ne gledaju MTV. Zašto i bi kada na svome laptopu mogu preskočiti dosadne reklame i pjesme koje ne vole. Na svojim laptopima nisu samo pasivni promatrači. Videe mogu dijeliti, mogu ih komentirati, mogu pokazati slaganje ili ne slaganje sa sadržajem. A to nije mala stvar. 

Bez obzira jeli Bieber otkrio YouTube slučajno ili je to genijalan potez njegove majke, Bieber je među prvima koji taj generacijski pomak iskoristio. 

Justin Bieber vjerojatno i nije najomraženija pop zvijezda ikada. Samo je prva na koji smo ‘mržnju’ mogli pokazati klikanjem na dislike. Sigurno bi dislikeove skupljali i Backstreet Boysi. Ali ne možeš napisati uvredljiv komentar na TV. Možeš samo promijeniti kanal i ignorirati ih. Pa smo ih ignorirali.

Bieber nije ni najomraženiji ni najvoljeniji pop pjevač. Samo je prvi s kojim se moglo koliko toliko dvosmjerno komunicirati. I zato je to što je.

Fenomen Biebera: Kako se postaje zvijezda Y generacije
Share via
Copy link
Powered by Social Snap