Pretraga

Apel našim fakultetima koji obrazuju nastavnike nakon tragedije u Srbiji: ‘Dopunite studijske programe’

A- A+

Tragični događaji u Beogradu potresli su čitavu regiju, a mnogi stručnjaci upozorili su na odgovorno ponašanje u javnom prostoru. Osim na to, riječka udruga za razvoj visokog školstva Universitas podsjetila je na sve veću važnost brige o mentalnom zdravlju. Apeliraju i na fakultete koji obrazuju nastavnike da promisle o izmjenama i dopunama studijskih programa.

studenti sjede na predavanju

Ilustracija: Unsplash

Stravični događaj u beogradskoj Osnovnoj školi  ‘Vladislav Ribnikar’  u kojem je učenik (13) ubio osmero učenika, zaštitara i teško ranio šestero vršnjaka i nastavnicu, regiju je zavio u crno. Dan kasnije i u beogradskoj Privatnoj gimnaziji ‘Ruđer Bošković’ dogodio se napad na učenika i nastavnicu,  koji, nasreću, nije imao smrtnih posljedica.

Sve veća važnost adresiranja mentalnog zdravlja

Tim povodom udruga za razvoj visokog školstva Universitas upozorila je da su okolnosti koje dovode do ovakvih situacija iznimno kompleksne. Očekivano je, navode, traganje za uzrocima događaja, odgovornim osobama i institucijama te načinom na koji se takve situacije u budućnosti mogu izbjeći.

– U tom kontekstu Universitas želi podsjetiti na (sve veću) važnost adresiranja mentalnog zdravlja svih članova zajednice, a osobito djece i mladih. Takva vrsta brige prvenstveno treba biti dio strukturiranih odgojno-obrazovnih intervencija koje se ostvaruju kroz prevencijske programe, zbog čega posebno apeliramo na odgojno-obrazovne ustanove i njihove osnivače u poticanju njihova planiranja i sustavne provedbe, navode iz udruge Universitas.

Na sve koji se oglašavaju u javnosti apeliraju da budu svjesni svoje odgovornosti za izrečene stavove. Važno je, navode iz Universitasa i da, se konstruktivno promišlja o dugoročnim i održivim odgojno-obrazovnim, preventivnim, savjetodavnim i drugim sličnim aktivnostima koje imaju potencijala pridonijeti boljoj informiranosti, sigurnosti i zaštiti svih.

Izdvojeni članak
ministar znanosti i obrazovnaja radovan fuchs namontiran na fotografiju učionice u zadnju klupu

Fuchs pisao ravnateljima, u ponedjeljak posebna okupljanja u školama: Zabranite energetska pića, sklonite skalpele

Predlažu nekoliko mjera

Ističu tu i ulogu medija od koji se očekuje vjerodostojnost informacija koje se prenose, promišljanje opsega vijesti koje se objavljuju, s refleksijom na nepoželjne posljedice koje u javnosti mogu izazvati neprimjerene objave. Osvrnuli su se dijelom i na izjave resornog ministarstva znanosti i obrazovanja RH te sindikata učitelja o podizanju sigurnosne zaštite u školama te uvođenju detektora za oružja kao jednog od rješenja povećanja sigurnosti zaposlenika u školama.

– Vjerujemo da su preventivne mjere koje predlažemo, a koje idu u smjeru jačanja ljudskih potencijala i suradnje različitih aktera, primjereniji način adresiranja problema, što je u svojoj izjavi za javnost prenijelo i Zagrebačko psihološko društvo. Smatramo da je važno kontinuirano raditi na sljedećim aspektima: osnaživanju različitih modela suradnje odgojno-obrazovnih ustanova s roditeljima; osnaživanju modela profesionalne podrške učenicima i djelatnicima odgojno-obrazovnih ustanova; kontinuiranom stručnom usavršavanju svih stručnih suradnika zaposlenih u odgojno-obrazovnim ustanovama; jačanju suradnje odgojno-obrazovnih ustanova s relevantnim akterima u zajednici čija ekspertiza može pridonijeti prevenciji i rješavanju različitih kriznih situacija te izgradnji stabilnih interdisciplinarnih timova stručnih suradnika u odgojno- obrazovnim ustanovama, a kako bi se uspješno mogli adresirati kronični i akutni pedagoško-psihološki te edukacijsko-rehabilitacijski aspekti rada s djecom, mladima i njihovim roditeljima, navode iz Universitasa.

Imaju i apel za fakultete koji obrazuju odgojno-obrazovne djelatnike.

– Imajući u vidu usmjerenost djelovanja Udruge za razvoj visokoga školstva Universitas, posebno apeliramo na sve visokoškolske institucije u Hrvatskoj koje provode studijske programe povezane s odgojno-obrazovnim znanostima te programe nastavničkog usmjerenja da ovu kriznu situaciju razmotre kao temelj promišljanja izmjena i dopuna vlastitih studijskih programa, s ciljem snažnijeg fokusa na razvoj kompetencija studenata koje će im pomoći da uspješno rješavaju brojne izazove koji ih očekuju, zaključuju iz Universitasa.