Na B razini ispita Matematike maturanti crtali stabla: ‘Osjećam se užasno i očekujem jesenski rok’

Posljednji na rasporedu ljetnog roka državne mature od obaveznih predmeta bio je onaj iz Matematike, koji se na B razini pisao jutros od 9 do 11:30. Osnovnu razinu već je prema tradiciji polagalo više pristupnika nego višu – njih 21.128 naspram 10.853. Nakon ispita B razine porazgovarali smo s petero maturanata iz različitih škola. Većina njih smatra kako je ispit bio teži no onaj prethodnih godina, a u jednom zadatku maturanti su na ispitu Matematike odlučili pokazati i svoje likovne sposobnosti – crtajući stabla i grmlje!

Foto: srednja.hr

Na osnovnoj razini Matematike maturanti su imali 150 minuta za rješavanje 28 zadataka kroz koje mogu ostvariti najviše 40 bodova. Kako su nam ispričali maturanti koji su jutros pisali ovaj ispit, vremena za rješavanje bilo je dovoljno, a budući da im zadaci nisu bili jednostavni mnogi se nadaju niskom pragu prolaznosti te priželjkuju tek prolaznu ocjenu.

‘Mislim da nas ima dosta koji smo po listu za koncept crtali stabla’

Maturanti nakon eseja na A razini Hrvatskog glasno uzvikuju 'jao': 'Nisam znala ni što čitam'

– Rješavala sam ispite prijašnjih godina i ovogodišnji mi se čini znatno težim. Nije bilo varanja ni prepisivanja u našoj školi, no mnogo učenika se žali na težinu zadataka, pogotovo zbog toga što bi B razina trebala obuhvaćati ono osnovno znanje, ispričala nam je nakon ispita maturantica Sanja iz Gospodarske škole Varaždin.

Burne reakcije maturanata nakon ispita izazvao je jedan zadatak u kojemu su brojni, uz matematičke sposobnosti, odlučili pokazati i one likovne.

– U zadatku s drvećem trebalo je izračunati koliko je grmova posađeno između drveća čiji je broj bio zadan, ako je između stabala sađeno naizmjenično dva pa jedan grm. Mislim da nas ima dosta koji smo po listu za koncept crtali stabla, kaže nam Sanja.

Dodaje, uvjerena je da će iz Matematike dobiti pozitivnu ocjenu, ali nije sigurna koju jer, iako je riješila sve zadatke, dio njih ipak neće biti točan.

– Ukratko, svi se nadamo što nižem bodovnom pragu, zaključuje Sanja.

‘Nakon ispita se osjećam užasno i očekujem jesenski rok’

Da je ispit bio teži no oni provedeni prijašnjih godina, smatra medicinarka Lucija iz Srednje škole Viktorovac u Sisku.

Maturantima na B razini Hrvatskog vrijeme, koncentraciju i živce pojeli zadaci s polaznim tekstovima

– Nadam se nekoj pozitivnoj ocjeni, iako teško, s obzirom na to da matematiku nismo imali tri godine. Većina zadataka je bila teška pa čak i nerazumljiva, veli Sanja koja se pri rješavanju već spomenutog zadatka također odlučila na metodu crtanja stabala i tvrdi da je tako došla do točnog odgovora.

Za ovaj ispit pripremala se rješavajući već provedene ispite mature iz Matematike, a vremena za pisanje joj je bilo i više nego dovoljno.

– Trenutno ne mislim upisati fakultet redovno nego ići raditi pa negdje upisati izvanredni studij sestrinstva, kaže nam Lucija.

S Lucijinim školskim kolegom, maturantom Ivanom razgovarali smo i nakon mature iz Biologije. Tada je kao teži zadatak izdvojio onaj s orhidejom kokoškom, a nakon ispita Matematike kaže da bi radije ponovno rješavao baš taj zadatak.

– Nakon ispita se osjećam užasno i očekujem jesenski rok. Prvih 16 zadataka je bilo znatno teže nego prošlih godina i na skoro sve sam stavio odgovor C jer ništa nisam znao. U pitanju u kojem smo trebali izračunati koliko grmova je između 238 stabala nacrtao sam 238 stabala i izgubio pola vremena. Ipak, vremena za pisanje je bilo dovoljno jer sam, unatoč crtanju, izašao ranije. S ovako lošom maturom iz Matematike čisto sumnjam da ću upisati bilo koji faks. Radije bi da se vrati moja orhideja kokoška nego ovaj F(x) ili što god to značilo, požalio nam se Ivan nakon ovog ispita.

Probleme maturantima stvarali i zadaci s područja geometrije

Donosimo rješenja mature iz Hrvatskog na A i B razini: Provjerite koji su odgovori točni

Baš kao i naši prethodni sugovornici Ines iz Ekonomsko – turističke škole Karlovac smatra kako su zadaci s prijašnjih ispita bili jednostavniji, iako priznaje da se za ovaj ispit Matematike na B razini nije puno pripremala.

– Smatram da su zadaci za B razinu trebali biti lakši – što je onda bilo na A razini, ako je ovo bilo na B?Nadam se prolazu, dvojka će biti sasvim dovoljna. Najteži su zadaci bili oni s područja geometrije, a hvala Bogu bilo ih je dosta… I majstori te stabla također su mi stvarali probleme. Nakon teške muke i dugoročnog računanja te crtanja stabala na list za koncept, mislim da sam ipak došla do točnog rješenja, ali samo mislim. Što se tiče vremena za rješavanje – bilo ga je i previše, s tim da su neki zadaci naizgled bili preteški za uopće početi rješavati ih, smatra Ines koja planira upisati Policijsku akademiju.

… ipak nisu svi negativnih dojmova

Po ovom principu preračunavate bodove s više na nižu razinu mature

Jedina je od naših sugovornika pozitivnih dojmova Barbara, maturantica Gimnazije Sisak, koja smatra da je ovogodišnji ispit bio lakši od već provedenih.

– Ovaj ispit mi je protekao poprilično lagano, osjećam se super jer smatram da sam ga izvrsno napisala. Očekujem najmanje ocjenu dobar, kaže Barbara.

Siščanka ističe da joj zadatak o kojemu svi ‘bruje’ nije bio kompliciran pa nam je otkrila i svoju metodu dolaska do rješenja, a koja ne uključuje crtanje.

– Znala sam zadatak s drvećem. Ukupan broj drveća podijelimo s dva i pomnožimo jednu polovicu s jedan u drugu s dva i to zbrojimo te dobijemo odgovor 357, Zaključuje Barbara čiji je recept za uspješno rješavanje ovog testa jednostavan: pohađala je organizirane pripreme i uz to rješavala prijašnje ispite.

Dojmove s više razine ispita Matematike možete pročitati na ovoj poveznici.

Koju ocjenu očekujete na ispitu mature iz Matematike na B razini?

 


Sve najnovije informacije o državnoj maturi pratite na našoj Facebook stranici Maturanti 2019. i u grupi Državna matura. Isto tako, možete nas pratiti i na našem Instagram profilu @drzavna.matura. Više tekstova o maturi 2019. čitajte u tekstovima na ovoj poveznici, a vaš kalkulator bodova za maturu isprobajte ovdje.

2 komentara

  1. Barbara, slika i prilika našeg školstva. Tipični učenik kojem ide štrebanje, a ne zna razmišljat svojom glavom,…

Odgovori