Pretraga

[UŽIVO] Započeo je šesti tjedan online nastave u Hrvatskoj: Evo sažetka današnjih vijesti iz obrazovanja

Započeo je šesti tjedan online nastave u školama i na fakultetima, a ujedno je ovo i razdoblje u kojemu učenici dobivaju prve ocjene u online nastavi. Nekolicina europskih zemalja već je odredila datume povratka učenika u klupe, a u Hrvatskoj taj termin još uvijek nije poznat, kao niti hoće li se ili ne odgađati državna matura. Današnji tijek događaja iz obrazovanja uživo pratite na srednja.hr.

nastava online, škola kod kuće

foto: Valentina Gaščić|srednja.hr

18:00h Maturanti, sudjelujte u našem istraživanju

Ako si maturant, uključi se u kratko online istraživanje!

Kreirali smo kratki upitnik kako bismo istražili stavove maturanata o državnoj maturi. Cilj nam je otkriti stavove maturanata o održavanju državne mature ove školske godine. Istraživanje provodimo na populaciji učenika završnih razreda srednjih škola u školskoj godini 2019/2020.

Molimo da upitnik ispune samo učenici završnih razreda srednjih škola. Za ispunjavanje upitnika potrebno je izdvojiti pet minuta vremena.

Sudjelovanje u istraživanju je anonimno. Rezultati istraživanja bit će objavljeni na portalu srednja.hr.
Anketu možete pronaći ovdje.

17:59h [Glas učenice] ‘Što se s nama događa, svi imaju nešto za reći kad zagusti. A zašto se šuti dok je sve ‘dobro’?’

Otkako je započela online nastava, a sada smo već u šestom tjednu njena izvođenja, na našu e-adresu ne prestaju stizati pisma čitatelja, pretežito učenika. I dok manji broj njih hvali online nastavu, više je onih koji joj kroz pisma upućuju kritike. No, ovih dana stiglo nam je malo drugačije pismo. U njemu se učenica 1. razreda III. gimnazije u Splitu,  učenica Petra Koceić-Bilan, pita zašto svi imaju nešto za reći u kritičnim situacijama, a šute kada je sve dobro. Osvrnula se i na problem generalizacije kojoj su mladi podvrgnuti i kako se zbog toga nitko nikada nije ispričao izvrsnima te ističe kako su najveće prepreke ‘one o kojima nitko ne govori’, ali i da se ‘epidemiološka situacija našeg zaraženog društva neće se riješiti tako da ostanemo doma’. Petrino pismo u cijelosti pročitajte ovdje.

17:57h Profesorica Hrvatskog iskoristila našu zabavnu objavu kao polaznu točku svoje videolekcije

Prošlog tjedna se na stranicama naših društvenih mreža pronašla slika koja je skupila preko 700 komentara, a profesorica Hrvatskog Željka Župan Vuksan iz sesvetske Gimnazije je upravo tu sliku iskoristila kako bi pripremila kratku lekciju za četvrti razred srednje škole u sklopu Škole za život. Više na linku.

17:31h Raspored za utorak, 21. travnja

Raspored nastave za utorak, 21. travnja (dio rasporeda je u .pdf formatu, pa ako vam dokumenti nisu vidljivi, potrebno je osvježiti stranicu):

Razredna nastava, Treći program HRT-a

1. razred – počinje u 8.00 sati (repriza od 14.00 sati)
2. razred – počinje u 9.00 sati (repriza od 15.00 sati)
3. razred – počinje u 10.00 sati (repriza od 16.00 sati)
4. razred – počinje u 11.00 sati (repriza od 17.00 sati)

Predmetna nastava OŠ (5. – 8. razred), YouTube kanal Škola za život

Srednja škola (1. – 4. razred), YouTube kanal Škola za život

Sportska televizija

RTL2

17:27h Pitali smo biskupe hoće li ove godine biti krizme: Ulje su, kažu, već posvetili

Bijela nedjelja ili Nedjelja Božanskog milosrđa, ona prva poslije Uskrsa, dosad je označavala i početak krizmi koji bi se dodjeljivale do blagdana Duhova. No kako ove godine zbog epidemiološke situacije ne održavaju mise, pitali smo Hrvatsku biskupsku konferenciju hoće li ove godine biti krizme. Što su nam odgovorili, pročitajte ovdje.

17:22h Provodi se anketa  o kvaliteti nastave na daljinu na Sveučilištu u Zagrebu

– Odbor za upravljanje kvalitetom Sveučilišta u Zagrebu pripremio je anketu pomoću koje žele prikupiti mišljenje studenata o održavanju nastave na daljinu na fakultetima i akademijama Sveučilišta u Zagrebu. Anketa je anonimna i podaci će se koristiti isključivo u svrhu unaprjeđenja nastave na daljinu. Molimo vas da popunite anketu te potaknete svoje kolege studente da ju popune kako bi se što je moguće bolje sagledala i unaprijedila nastava na daljinu koja se trenutno odvija. Popuniti ju možete do utorka, 21. travnja, na poveznici, poručuju iz Studentskog zbora u Zagrebu.

17:20h I Varaždinci od SC-a traže da studenti ne plaćaju smještaj u domu ako ne borave u njemu

Savjet mladih Varaždinske županije objavio je da je zatražio od SC-a Varaždin da razmotre mogućnost neplaćanja studentskog doma za one koji u vrijeme pandemije ne borave u domu. Više na poveznici.

16:51h [Kako si?] Studentica psihologije otkrila kako se najbolje motivirati za učenje i kako učiti

U novoj epizodi serijala ‘Kako si?’ koji radimo sa studentima psihologije odgovaramo na vrlo često pitanje – Kako se motivirati na učenje i kako učiti? Studentica Ana dala je nekoliko jako dobrih savjeta kako se uhvatiti u koštac s učenjem sada kada smo cijelo vrijeme doma. Više na linku i u videu.

16:41h Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci proveo anketu o online nastavi

Prije nekoliko je dana u emisiji Otvoreno HRT-a rektorica Sveučilišta u Rijeci, Snježana Prijić-Samaržija izjavila kako su studenti online nastavu na tom sveučilištu ocijenili trojkom. Anketu je provodio Studentski zbor tog sveučilišta, a u njoj je sudjelovalo 2.737 ispitanika. Objavljeni su i detaljni rezultati te ankete, a možete ih vidjeti u dokumentu u nastavku. (napomena: ako vam dokument nije vidljiv, osvježite stranicu)

15:11h Capak: Mislimo da bi se maturanti trebali vratiti u škole ako epidemiološka situacija ostane povoljna

U protekla 24 sata u Hrvatskoj je deset novozaraženih koronavirusom, a od ukupno 1.881 oboljelih, 771 osoba se oporavila. Epidemiološka slika se poboljšava i započelo je ublažavanje nekih od mjera donesenih s ciljem sprječavanja zaraze, poput ukidanja propusnica za kretanje unutar pojedinih županija.

Na današnjoj redovnoj sjednici Stožera civilne zaštite, ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Krunoslav Capak, odgovarao je na pitanje novinara hoće li se do kraja nastavne godine učenici vratiti u škole. Istaknuo je kako su u stožeru mišljenja da nema potrebe da se neke skupine učenika vraćaju u škole, ali da misle da bi se maturanti trebali vratiti, ako epidemiološka situacija bude kontinuirano povoljna.

– Koliko je nama poznato, neki vrtići i škole od 1. do 4. razreda i dalje rade iz razloga što neki roditelji nemaju mogućnost nego i dalje šalju djecu u vrtiće i škole. Dakle, otpočetka je bilo komunicirano od strane Ministarstva obrazovanja da za one roditelje koji neće moći organizirati čuvanje djece na drugi način i praćenje e-nastave kod kuće, da će se za njih to organizirati u školama. Koji će to točno period biti kada će se učenici vraćati u škole ili djeca u vrtiće, to ovisi o onome što smo rekli – dakle o epidemiološkoj situaciji i o dogovoru između Vlade i Kriznog stožera. Planovi za to postoje, ako se epidemiološka situacija poboljša, mi sad imamo povoljnu situaciju, ona mora potrajati nekoliko dana, dakle ako bude kontinuirano takva epidemiološka situacija mi ćemo, naravno, porazgovarati i o tome. S obzirom na to da ova e-škola ide jako dobro, isto tako mi mislimo i Ministarstvo obrazovanja misli da za neke kohorte nije potrebno da se vraćaju u škole, nego da školska godina može završiti i bez povratka u škole. Ali za neke, kao što su na primjer maturanti i djeca koja imaju asistente, mislimo da bi se trebali vratiti u škole. U kojem će to momentu biti, to ovisi o epidemiološkoj situaciji i našem dogovoru, rekao je Capak.

Napomenimo i kako je Nacionalni stožer civilne zaštite donio je odluku o ukidanju nužne mjere zabrane napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka za područje Grada Zagreba i Zagrebačke županije, što znači da se stanovnici Zagreba i Zagrebačke županije od sada mogu bez e-Propusnice kretati unutar Zagrebačke županije i Zagreba. Ako navedeni stanovnici trebaju putovati izvan Županije i Zagreba,  za to će trebati e-Propusnicu. Odluke o ukidanju nužne mjere zabrane napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka donijete su i za:

13:43h U pauzama od učenja riješite kviz iz Hrvatskog za 8. razred. Tema su istoobličnice:

13:05h Ministarstvo ne otkriva s koliko učenika je izgubljen kontakt od uvođenja online nastave: Francuzi znaju da je takvih 5%

Francuski ministar obrazovanja rekao je da je, otkako je počela online nastava sredinom ožujka, kontakt izgubljen s čak pet posto učenika unatoč brojnim nastojanjima da se dođe do njih. Naglasili su da je to velik problem, a mi smo poslali upit našem Ministarstvu znanosti i obrazovanja da provjerimo koliko je takvih učenika kod nas. Više čitajte na linku.

12:57h Učenici održali online koncert

Učenici Glazbene škole Frana Lhotke u Sisku održali su koncert i to online putem. Riječ je o koncertu klarinetistica i klarinetista u sklopu učenja na daljinu, a koncert su snimili sami učenici i to mobiltelima. Kako je protekao, pogledajte i poslušajte u videu.

12:23h Sprema se online prosvjed mladih za klimu

Epidemija koronavirusa i mjere koje su u svim zemljama donesene s ciljem sprječavanja njenog širenja, otkazala je sada već i redovite prosvjede mladih za klimu, School Strike 4 Climate poznate i kao Fridays for Future. No, za ovaj petak priprema se online prosvjed za klimu, a na njega pozivaju i organizatori u Hrvatskoj. Prosvjed se odvija čitav dan, putem Instagrama i Facebooka.

– Stavi fotku na svoj story na Instagramu ili Facebooku ili ju objavi te napiši #ClimateStrikeOnline i #fridaysforfuturehrvatska i označi nas @fff_croatia (Instagram) / School Strike 4 Climate Croatia (Facebook). Mi ćemo tvoju fotku objaviti bila ona na Instagramu ili Facebooku i skupa ćemo tražiti ono što zaslužujemo! P.S. – pozovi i frendove koji će pozvati svoje frendove, poručuju organizatori putem Facebook stranice School Strike 4 Climate  Croatia.

11:26h Mama studentice ministrici se žalila na nastavu na Ekonomskom: Faks se odmah pohvalio brojkama

U emisiji Dobro jutro, Hrvatska prošlog tjedna gostovala je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak. U emisiju se javila gledateljica, mama studentice, koja je istaknula problem s Ekonomskim fakultetom u Zagrebu koji, kako tvrdi, na internet samo stavlja prezentacije i ne provode pravu online nastavu. Ministrica je odgovorila da to nije dovoljno te je rekla da izgleda da fakulteti skromnije provode online nastavu od škola. S Ekonomskog fakulteta tvrde da oni sve odrađuju kako treba te se hvale svojim brojkama. Opširnije čitajte na linku.

10:50h [Video] Ilija Srpak: Matura treba biti još teža, a pragovi viši

U jedanaestom podcastu ugostili smo Iliju Srpka, najmaturanta 2018. i trenutnog studenta prirodnih znanosti na Cambridgeu. Kao jednog od najboljih učenika u povijesti Hrvatske, pitali smo ga što misli o maturi i zahtjevim sadašnjih maturanata o odgodi/otkazivanju mature.

9:43h Ministarstvo izdalo upute za upisivanje ocjena tijekom nastave na daljinu

U proteklom, petom tjednu online nastave započelo je vrednovanje učenika koje se nastavlja i kroz ovaj tjedan. Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je primjere vrednovanja aktivnosti učenika u online nastavi za nekoliko predmeta. U pojašnjenju upute iz Ministarstva su istaknuli kako su elementi vrednovanja propisani su kurikulumima predmeta i upisani su u e-Dnevnik, a aktivnosti i zadaće se ne ocjenjuju kao zaseban element, nego mogu biti jedna od sastavnica u rubrici za vrednovanje.

Dodaju i kako, ovisno o konceptu postavljenih zadataka, ocjena može biti unesena u jedan ili više elemenata vrednovanja koji su navedeni u predmetnom kurikulumu.

– Ima zadataka kojima je naglasak na provjeravanju znanja i zadataka koji su više usmjereni na neku aktivnost i istraživanje, ali svaki zadatak može se povezati s postojećim elementima vrednovanja. Aktivnost i rad učenika treba prepoznati i pozitivno vrednovati, počevši od sudjelovanja u raspravama u virtualnom okružju preko vršnjačkog vrednovanja i samovrednovanja pa sve do samostalnog istraživanja i davanja prijedloga za daljnje učenje i istraživanje. Aktivnost i samostalnost u radu učenika treba prepoznati, poticati i pozitivno vrednovati, od izrade domaćih zadaća do suradničkog učenja i samostalnog istraživanja. Cilj je da učenici postanu samostalni u učenju i svjesni vlastite odgovornosti za svoje učenje i rezultate, stoji u naputku.

U nastavku prenosimo i nekoliko primjera ocjenjivanja iz različitih predmeta koje je objavilo samo Ministarstvo:

Matematika

Ako je učenicima zadan zadatak da analiziraju podatke o rastu oboljelih od virusa COVID-19 te prikažu grafički uz interpolaciju linearne ili eksponencijalne funkcije, tada se takva ocjena može upisati u elemente vrednovanja matematička komunikacija, ali i rješavanje problema i usvojenost znanja i vještina. U tijeku analize zadaće učenik može sudjelovati u diskusiji na tu temu, ali i u postupku vršnjačkog vrednovanja i samovrednovanja u kojem se razgovara o pojedinim rješenjima te u tom postupku također može biti više ili manje aktivan što treba uzeti u obzir prilikom vrednovanja i ocjenjivanja. Dakle, rubrika za ocjenjivanje treba sadržavati dodatne sastavnice koje odražavaju aktivnosti i redovitost sudjelovanja, a u ovom slučaju to bi mogle biti: broj analiziranih primjera širenja virusa, broj svrsishodnog sudjelovanja u diskusiji, je li učenik napravio samovrednovanje ili je kvalitetno sudjelovao u vršnjačkom vrednovanju. Posebni zadatak vezan uz matematičku komunikaciju može biti da učenici pronađu grafičke prikaze koji su u proteklih nekoliko dana bili u medijima i komentiraju ih. U tom će slučaju glavni naglasak biti na aktivnosti učenika, a ocjena se upisuje u element vrednovanja matematička komunikacija

Strani jezici

U nastavi stranog jezika može se od učenika tražiti da postave pitanja u određenom obliku ili korigiraju pitanja drugih učenika i broj postavljenih pitanja u određenom obliku može biti sastavnica rubrike vrednovanja. Ako se zadatkom vrednuje vještina pisanja (npr. pisanje kratke poruke, opisa osobe, tijeka dana, pisanje eseja i sl.), aktivnost učenika može se vrednovati pomoću jedne od sastavnica u rubrici, a ocjena će biti upisana u element pisanje. Slično je i kod zadataka kojima se vrednuje vještina govorenja. Rubrike koje su prezentirane učiteljima uglavnom već sadrže sastavnicu izvršenje zadatka unutar koje se može procijeniti učenikova aktivnost.

U složenijim zadacima (projektni ili istraživački zadatak) koji se sastoje od više etapa (npr. istraživanje, razumijevanje, rasprava, prezentiranje rezultata) aktivnost se može vrednovati pomoću sastavnice koja obuhvaća aktivnost učenika i pravovremenost izrade pojedine faze zadatka. Pritom ocjene mogu biti upisane u nekoliko elemenata vrednovanja, primjerice pisanje ili čitanje i slušanje s razumijevanjem.

Hrvatski jezik

Primjerice, u zadatku pisanja teksta o temi učenici primjenjuju znanja o strukturi teksta, jezična znanja i/ili znanja iz književnosti i istražuju dodatne informacije. Aktivnosti su tijekom procesa pisanja planiranje i korekcija teksta te samostalno pretraživanje interneta. Zadatak se ocjenjuje pomoću rubrike čije su sastavnice npr.: 1. pravilna uporaba gramatičkih znanja u tekstu, 2. struktura teksta, 3. obilježja opisnog i pripovjednog diskursa, 4. obilježja pjesništva, 5. struktura lirske pjesme. Dodatne su sastavnice kojima se prati aktivnost: 6. pretraživanje informacija i 7. sudjelovanje u planiranju pisanja, 8. sudjelovanje u vršnjačkom vrednovanju. Zadatak se ocjenjuje dvjema ocjenama: iz elementa vrednovanja hrvatski jezik i komunikacija (prve tri sastavnice) i iz elementa vrednovanja književnost i stvaralaštvo (4. i 5. sastavnica). Aktivnosti učenika u sastavnici 6. dio su ocjene u elementu književnost i stvaralaštvo, a u sastavnici  7. i 8. dio su ocjene u elementu vrednovanja hrvatski jezik i komunikacija.
Sudjelovanje učenika u kreativnim aktivnostima (izrada videobloga, razrednih novina, lutaka, stripova, slikovnica, ilustracija priče, snimanje fotografija prema motivima, kratkih filmova ili radioemisija, monologa, sudjelovanje u online parlaonicama ili sudnicama, organizacija malih tematskih izložbi) može pri ocjenjivanju u nastavi na daljinu biti upisano u element vrednovanja književnost i stvaralaštvo, a istraživanje dostupne literature na internetu i sudjelovanje u raspravama aktivnosti su koje se mogu ocijeniti u elementu vrednovanja hrvatski jezik i komunikacija.

Razredna nastava – kombinacija nastavnih predmeta

Primjerice, zadatak je učenika izraditi slikovnicu kojom će predstaviti svoju obitelj i svoj dom. Učenici tijekom tjedan dana svaki dan rade jednu stranicu slikovnice koja sadrži dva zadatka ili više te tijekom rada svakodnevno pomoću lista za samoprocjenu prate kako ostvaruju zadatke. Primjeri su dnevnih zadataka:

  • Opiši jednu biljku koja raste u tvom selu/gradu. Nacrtaj tu biljku koristeći tople i hladne boje.​
  • Odaberi i nacrtaj jednu životinju koja živi u tvom selu/gradu. Saznaj o njoj neku zanimljivost i zapiši je u najmanje tri rečenice.​
  • Postavi tri pitanja o izabranoj biljci ili životinji na koja bi željela/želio saznati odgovor.

Aktivnost učenika može se pratiti kroz sudjelovanje učenika u samovrednovanju i vršnjačkom vrednovanju, detaljima koje uključuju u rješavanje zadataka, njihovu ustrajnost i samostalnost. Ocjene u ovom primjeru mogu se upisati u element vrednovanja Prirode i društva istraživačke vještineproduktivnost iz Likovne kulture te hrvatski jezik i komunikacija u Hrvatskom jeziku.

Povijest

Ocjena iz aktivnosti upisuje se u element vrednovanja proceduralno znanje. Primjerice, ako učenik piše esejski odgovor za element vrednovanja proceduralno znanje ocjenjujemo kako je učenik osmislio uvod, razradu eseja i zaključak, na koji je način oblikovao svoje argumente i kako ih je potkrijepio povijesnim izvorima i/ili literaturom i/ili primjerom iz udžbenika, kako je prikupio informacije i sl. Ako se ocjenjuje, primjerice, izrada plakata, prezentacije, postera, stripa, grafičkih organizatora, ideja za virtualne izložbe, kreiranje radioemisija, snimki govora na zadanu temu, vrednuje se način/aktivnost kako je učenik došao do konačnog uratka, što obuhvaća odabir relevantnih podataka, strukturiranje rada / uratka, odabir i korištenje ilustracija i sl.

Tehnička kultura

Zadatak koji se vrednuje može biti, primjerice, izrada modela cilindra motora s klipom. Vrednuje se u dva do tri elementa vrednovanja prema kurikulumu nastavnog predmeta Tehnička kultura. Kod ocjene praktične vježbe gdje se vrednuje razina usvojenosti vještina i tehnička tvorevina, učenici nakon izrade modela fotografiraju pojedine pozicije prema dobivenim uputama i daju ih učitelju na uvid. Osim ocjene izrađene tehničke tvorevine vrednuje se i aktivnost učenika – sudjelovanje u diskusijama tijekom postupka izrade, kao i redovitost u izvršavanju zadataka u okviru dogovorenih rokova. Ocjena se upisuje u element vrednovanja vježbe i praktičan rad.
Učenici dobivaju ocjenu za aktivnosti kojima pokazuju svoju savjesnost, redovitost i odgovornost: jesu li pripremili potreban pribor, alat i materijal, jesu li sudjelovali u raspravi oko kreiranja kriterija vrednovanja zadatka i jesu li proveli vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje. Ocjena se upisuje u element vrednovanja samostalnost i odgovornost.

Geografija

U nastavnom predmetu Geografija ocjena iz aktivnosti može se upisati u bilo koji od tri postojeća elementa vrednovanja, ovisno o tome provjerava li se zadatcima aktivnost koja se odnosi na znanje (npr. zadatak esejskog tipa ili digitalna prezentacija na zadanu temu), neka od geografskih vještina (npr. istraživačke vještine, vještine crtanja dijagrama i sl.) ili kartografsku pismenost.
Aktivnost učenika može biti jedna od sastavnica rubrika za vrednovanje i na taj način će biti sastavni dio konačne ocjene zadatka. Aktivnosti učenika treba jasno navesti u uputama samih zadataka (kolegijalni osvrti, refleksije na vlastiti rad i postignute rezultate i komentar tuđih refleksija, brojnost i kvaliteta korištenih izvora podataka i sl.) te je učenike potrebno unaprijed upoznati da će aktivnost biti dio konačne ocjene.

Kemija

Preporučene metode vrednovanja naučenoga u nastavi na daljinu su vrednovanje seminarskih i projektnih radova, esejskih zadataka, rješavanje domaćih radova (računskih i “teorijskih” zadataka koje je nastavnik zadao s točno određenim rokom predaje rješenja zadanog), izrada samostalnih praktičnih radova, laboratorijski izvještaj temeljen na izvođenju primjerenog pokusa „kod kuće“ ili češće na temelju pregleda pokusa na zadanoj internetskoj poveznici, prikaz istraživanja, različite prezentacije, referati, plakati, križaljke te konceptualne mape. Sve navedene metode vrednovanja uključuju kontinuirano praćenje učenikove aktivnosti davanjem povratnih informacija učeniku tijekom svake od etapa izrade  postavljenog zadatka. Za davanje povratne informacije i vrednovanje naučenog preporučuje se koristiti analitičke i holističke rubrike s čijim su sastavnicama/opisnicama učenici unaprijed upoznati. Ovisno o konceptu postavljenih zadataka ocjena može biti unesena u jedan ili u oba elemenata vrednovanja usvojenost kemijskih koncepata ili prirodoznanstvene kompetencije, ovisno o odgojno-obrazovnim ishodima čiju razinu  ostvarenosti zadatak provjerava.

Fizika

U nastavnom predmetu Fizika aktivnost se vrednuje u okviru elementa vrednovanja istraživanje fizičkih pojavaVrednuje se kontinuiranim praćenjem učenikove aktivnosti u istraživački usmjerenom učenju i poučavanju. Vrednovanje uključuje kontinuirano praćenje i pregledavanje učenikovih zapisa. Nadalje, vrednuje se doprinos timskom radu pri istraživanju i raspravi u skupinama, sustavnost i potpunost u opisu pokusa i zapisu vlastitih pretpostavka, opažanja i zaključaka.

9:30h Raspored online nastave za 20. travnja

Ministarstvo i dalje objavljuje raspored online nastave i video lekcije za sve nastavnike koji nemaju pripremljene vlastite. Raspored i poveznice na lekcije za ponedjeljak, 20. travnja, možete pronaći na poveznici.


Studenti, koliko ste zadovoljni redovitošću i načinom na koji vaši profesori izvode online nastavu?


Za dodatan zanimljiv i koristan sadržaj pretplatite se na naš YouTube kanal. U suradnji s NCVVO-om pokrenuli smo seriju podcasta na temu državne mature pod nazivom ‘U centru mature’, pa posebno koristan sadržaj na našem YouTubeu očekuje maturante i oni koji će to postati.

Ostali podcasti: